Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter openen | RetailDetail

Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter openen

Jumbo wil tweede e-fulfilmentcenter openen

Vanwege de snelle groei van de online verkoop wil supermarktketen Jumbo medio 2018 een tweede e-fulfilmentcenter openen in Raalte. Dat nieuwe distributiecentrum moet ongeveer 550 nieuwe banen opleveren.

Sneller leveren

“Sneller dan verwacht zullen we in de loop van volgend jaar voor ons EFC in Den Bosch de maximale capaciteit bereiken,” zegt algemeen directeur Frits van Eerd. “De locatie Raalte is een logische keuze voor deze capaciteitsuitbreiding. Vanuit die plek kunnen we immers goed onze klanten in het noorden en oosten van het land bereiken. Daarnaast is het voormalige distributiecentrum al onderdeel van onze vastgoedportefeuille. Het leegstaande pand krijgt zo dus een nieuwe, toekomstgeoriënteerde functie, met extra werkgelegenheid voor de regio.”

 

De uitbreiding van het distributienetwerk dient vooral om de groeiplannen te ondersteunen, maar Jumbo wil in de toekomst boodschappen ook sneller tot bij de klant te krijgen. Het nieuwe distributiecentrum moet in het voorjaar van 2018 operationeel zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top