Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner

Supermarktketen Jumbo heropent op 21 september de vernieuwde winkel in Winterswijk met een foodcorner met zitjes. Het wordt een van de eerste winkels in het oosten van het land in het nieuwe concept, met aandacht voor gezond en lekker eten.

Vis met verse friet is primeur

De supermarkt brengt in de huidige grillcorner nu al vers gebakken vis, maar voegt hier in de nieuwe horecahoek vanaf eind volgende maand ook vers gebakken friet aan toe. “Dit is ontstaan vanuit de klantvraag; klanten wilden graag verse friet bij de vis eten. Hiermee hebben we weliswaar een primeur, maar we worden geen snackbar”, benadrukt filiaalmanager Ibo IJmkers in een reactie.

 

De klanten kunnen er tevens terecht voor gegrilld vlees en kip en snacks. Ook worden er verse broodjes belegd en pizza’s gemaakt en gebakken. De producten zijn om mee te nemen of ter plekke op te eten. Verder zijn hier verse smoothies en sappen te koop en er komt een kraan waar klanten verse yoghurt kunnen tappen. De winkel, die dichtbij de Duitse grens ligt, biedt in de foodcorner tevens luxe soorten verse Duitse koffie aan.

 

Klanten kunnen ook terecht op het versplein voor dagverse producten als groenten, fruit, vleeswaren, brood en kaas. Diverse afdelingen worden aangepast en uitgebreid: “Klanten kunnen straks kiezen en scheppen uit een assortiment diepvries schaal- en schelpdieren. Verder verbreden we het aanbod diepvries vlees met wild en luxere vleesproducten zoals hamburgers”, aldus fliaalmanager IJmkers.

 

Organisatie optimaliseren

De winkel heeft na de vernieuwing een slijterij, een module van PostNL, een oplaadpunt voor mobiele telefoons en een kinderspeelhoek. Buiten worden het parkeerterrein aangepast en uitgebreid en de fietsenstalling vernieuwd.

 


Jumbo is druk bezig met het optimaliseren van de organisatie. De supermarktketen investeert dit jaar hierin in totaal ruim 125 miljoen euro, waarvan het grootste deel in de vernieuwing van haar winkels. In het afgelopen half jaar werden al ongeveer dertig Jumbo winkels vernieuwd en in diverse gevallen uitgebreid. “Iedere winkel beschikt over eigen bouwstenen om het verschil te maken voor de klant”, aldus CEO Frits van Eerd.