Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner
foto: Jumbo

Supermarktketen Jumbo heropent op 21 september de vernieuwde winkel in Winterswijk met een foodcorner met zitjes. Het wordt een van de eerste winkels in het oosten van het land in het nieuwe concept, met aandacht voor gezond en lekker eten.

Vis met verse friet is primeur

De supermarkt brengt in de huidige grillcorner nu al vers gebakken vis, maar voegt hier in de nieuwe horecahoek vanaf eind volgende maand ook vers gebakken friet aan toe. “Dit is ontstaan vanuit de klantvraag; klanten wilden graag verse friet bij de vis eten. Hiermee hebben we weliswaar een primeur, maar we worden geen snackbar”, benadrukt filiaalmanager Ibo IJmkers in een reactie.

 

De klanten kunnen er tevens terecht voor gegrilld vlees en kip en snacks. Ook worden er verse broodjes belegd en pizza’s gemaakt en gebakken. De producten zijn om mee te nemen of ter plekke op te eten. Verder zijn hier verse smoothies en sappen te koop en er komt een kraan waar klanten verse yoghurt kunnen tappen. De winkel, die dichtbij de Duitse grens ligt, biedt in de foodcorner tevens luxe soorten verse Duitse koffie aan.

 

Klanten kunnen ook terecht op het versplein voor dagverse producten als groenten, fruit, vleeswaren, brood en kaas. Diverse afdelingen worden aangepast en uitgebreid: “Klanten kunnen straks kiezen en scheppen uit een assortiment diepvries schaal- en schelpdieren. Verder verbreden we het aanbod diepvries vlees met wild en luxere vleesproducten zoals hamburgers”, aldus fliaalmanager IJmkers.

 

Organisatie optimaliseren

De winkel heeft na de vernieuwing een slijterij, een module van PostNL, een oplaadpunt voor mobiele telefoons en een kinderspeelhoek. Buiten worden het parkeerterrein aangepast en uitgebreid en de fietsenstalling vernieuwd.

 


Jumbo is druk bezig met het optimaliseren van de organisatie. De supermarktketen investeert dit jaar hierin in totaal ruim 125 miljoen euro, waarvan het grootste deel in de vernieuwing van haar winkels. In het afgelopen half jaar werden al ongeveer dertig Jumbo winkels vernieuwd en in diverse gevallen uitgebreid. “Iedere winkel beschikt over eigen bouwstenen om het verschil te maken voor de klant”, aldus CEO Frits van Eerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top