Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner

Jumbo Winterswijk heropent met foodcorner
foto: Jumbo

Supermarktketen Jumbo heropent op 21 september de vernieuwde winkel in Winterswijk met een foodcorner met zitjes. Het wordt een van de eerste winkels in het oosten van het land in het nieuwe concept, met aandacht voor gezond en lekker eten.

Vis met verse friet is primeur

De supermarkt brengt in de huidige grillcorner nu al vers gebakken vis, maar voegt hier in de nieuwe horecahoek vanaf eind volgende maand ook vers gebakken friet aan toe. “Dit is ontstaan vanuit de klantvraag; klanten wilden graag verse friet bij de vis eten. Hiermee hebben we weliswaar een primeur, maar we worden geen snackbar”, benadrukt filiaalmanager Ibo IJmkers in een reactie.

 

De klanten kunnen er tevens terecht voor gegrilld vlees en kip en snacks. Ook worden er verse broodjes belegd en pizza’s gemaakt en gebakken. De producten zijn om mee te nemen of ter plekke op te eten. Verder zijn hier verse smoothies en sappen te koop en er komt een kraan waar klanten verse yoghurt kunnen tappen. De winkel, die dichtbij de Duitse grens ligt, biedt in de foodcorner tevens luxe soorten verse Duitse koffie aan.

 

Klanten kunnen ook terecht op het versplein voor dagverse producten als groenten, fruit, vleeswaren, brood en kaas. Diverse afdelingen worden aangepast en uitgebreid: “Klanten kunnen straks kiezen en scheppen uit een assortiment diepvries schaal- en schelpdieren. Verder verbreden we het aanbod diepvries vlees met wild en luxere vleesproducten zoals hamburgers”, aldus fliaalmanager IJmkers.

 

Organisatie optimaliseren

De winkel heeft na de vernieuwing een slijterij, een module van PostNL, een oplaadpunt voor mobiele telefoons en een kinderspeelhoek. Buiten worden het parkeerterrein aangepast en uitgebreid en de fietsenstalling vernieuwd.

 


Jumbo is druk bezig met het optimaliseren van de organisatie. De supermarktketen investeert dit jaar hierin in totaal ruim 125 miljoen euro, waarvan het grootste deel in de vernieuwing van haar winkels. In het afgelopen half jaar werden al ongeveer dertig Jumbo winkels vernieuwd en in diverse gevallen uitgebreid. “Iedere winkel beschikt over eigen bouwstenen om het verschil te maken voor de klant”, aldus CEO Frits van Eerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top