Jumbo zet in op gezonde medewerkers | RetailDetail

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

Jumbo zet in op gezonde medewerkers

Jumbo zet dit jaar in op gezonde medewerkers: zij kunnen een check-up laten doen om inzicht te krijgen in hun conditie, gezondheid en vitaliteit. De medewerkers in de distributiecentra konden vorig jaar al hun gezondheid laten checken.

Gezonder met sporten   

De winkel- en hoofdkantoormedewerkers van het supermarktconcern worden grondig aangepkt, met onder andere een digitale vragenlijst, fysiek onderzoek en een persoonlijk adviesgesprek. Aan de hand van de resultaten daarvan kunnen dan hun gezondheid verbeteren, bijvoorbeeld door zelf of met collega’s aan sportevenementen van Jumbo mee te doen. De uitkomsten van de check-ups, die vrijwillig zijn en worden uitgevoerd door een onafhankelijke partij, zijn alleen bestemd voor de medewerker.

 

Jumbo start ook diverse programma's voor sport en beweging: het supermarktbedrijf wil medewerkers extra stimuleren om meer te bewegen door bijvoorbeeld af en toe samen te werken met Team LottoNL-Jumbo. Zo kunnen ze begin volgende maand een schaatsclinic volgen van topschaatsers Sven Kramer, Kjeld Nuis en Jan Smeekens, die half februari tijdens het WK afstanden in Zuid-Korea goud wonnen op alle vijf de afstanden waaraan zij meededen. Dit najaar wordt er een toertocht gehouden met onder andere wielrenner Steven Kruijswijk.


Stoppen met roken, starten met fruit

Medewerkers van de distributiecentra kunnen het gratis programma “Rookvrij! Ook jij?” volgen. Jumbo komt hiermee tegemoet aan een behoefte van medewerkers op deze locaties. Zij worden op speciale bijeenkomsten geïnformeerd  waarom ze zouden moeten stoppen met roken en hoe ze dit met succes samen met collega’s kunnen doen. Ook kunnen zij een gratis blaastest doen waarbij het koolstofmonoxidegehalte wordt gemeten.

 

Jumbo biedt ook in voeding initiatieven om medewerkers te helpen bij gezondere keuzes. Zo is het eten van 200 gram fruit per dag gunstig voor de gezondheid: daarom gaat Jumbo gratis fruit aanbieden in de kantines van de winkels, de distributiecentra en het hoofdkantoor. Later dit jaar krijgen alle 65.000 medewerkers via de Jumbo Academy tevens een training over gezonde voeding en de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij zichzelf en klanten beter helpen bij de juiste ingrediënten voor een lekker en gezond gerecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.