Update: Jumbo zoekt grote winkelpanden in België | RetailDetail

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België
Foto: Jumbo

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Perifere locaties

De opdracht die Jumbo aan Belgische vastgoedmakelaars gaf, is duidelijk: panden tot 2500 m² in de periferie, daar is de keten naar op zoek. Hiermee is de vraag met welk winkeltype de retailer vanuit Veghel naar België wil komen, op zijn minst gedeeltelijk beantwoord. De Jumbo City-stadswinkels met horeca-elementen komen voorlopig dus niet naar België.

 

De gewenste oppervlakte wijst erop dat Jumbo in België grote supermarkten wil openen. Dat was ook de verwachting van retailexperts die we vorige week om een reactie vroegen op het nieuws dat de keten wel dertig Vlaamse winkels wil openen. “De compromisloze Jumbo-supermarkten sluiten goed aan bij de Belgische cultuur en laten toe om snel vierkante meters in te palmen en volume op te bouwen”, stelde Gino Van Ossel (Vlerick Management School).
 

Ook zijn Nederlandse collega Laurens Sloot (EFMI) zag vooral potentieel voor klassieke Jumbo supermarkten, al wilde hij niet uitsluiten dat de keten ook enkele (eveneens grote) Jumbo Foodmarkt-vestigingen zou kunnen openen. Die belevingswinkels innoveren met een horeca-aanbod in de supermarkt. Het aantal Nederlandse locaties is voorlopig echter beperkt en de rentabiliteit is een vraagteken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.