Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

De kaasgroep Bel, bekend van merken als La Vache qui rit, Kiri en Boursin, wil een meerderheidsbelang nemen in MOM, de groep boven de merken Mont Blanc en het Franse Materne, dat volledig losstaat van de Belgische confituurfabrikant.

 

Wereldspeler in gezonde snacks

Bel is rond de overname al exclusieve gesprekken gestart met het 'private equity'-fonds LBO France, dat een meerderheidsaandeel heeft in Groupe MOM. De overige aandelen zijn in handen van het management van MOM, dat ook na de overname een minderheidsbelang zou houden.

 

Het Franse Materne heeft dezelfde oprichter als de Belgische naamgenoot, maar beide bedrijven staan al jaren los van elkaar. De Belgische tak behoort sinds 1990 toe tot de Franse Groupe Andros. Het Franse Materne van zijn kant behoort sinds 2006 tot MOM en is vooral gespecialiseerd in fruitmoesbereidingen.

 

MOM hoopt dankzij de overname uit te groeien tot een wereldspeler in gezonde snacks. Het hoopt de overname nog voor het einde van het jaar volledig afgerond te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.