Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

Kaasgroep Bel wil het Franse Materne overnemen

De kaasgroep Bel, bekend van merken als La Vache qui rit, Kiri en Boursin, wil een meerderheidsbelang nemen in MOM, de groep boven de merken Mont Blanc en het Franse Materne, dat volledig losstaat van de Belgische confituurfabrikant.

 

Wereldspeler in gezonde snacks

Bel is rond de overname al exclusieve gesprekken gestart met het 'private equity'-fonds LBO France, dat een meerderheidsaandeel heeft in Groupe MOM. De overige aandelen zijn in handen van het management van MOM, dat ook na de overname een minderheidsbelang zou houden.

 

Het Franse Materne heeft dezelfde oprichter als de Belgische naamgenoot, maar beide bedrijven staan al jaren los van elkaar. De Belgische tak behoort sinds 1990 toe tot de Franse Groupe Andros. Het Franse Materne van zijn kant behoort sinds 2006 tot MOM en is vooral gespecialiseerd in fruitmoesbereidingen.

 

MOM hoopt dankzij de overname uit te groeien tot een wereldspeler in gezonde snacks. Het hoopt de overname nog voor het einde van het jaar volledig afgerond te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top