Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Normaal lancering in maart

Die directeur, Bali Raghavan, gaat nu aan de slag als vicepresident engineering bij de vastgoedstartup Opendoor. Hij zou aan de leiding gestaan hebben van het team dat verantwoordelijk was voor de integratie van de sensors en de artificiële intelligentie bij Amazon Go. Alles samen werkte hij twaalf jaar bij Amazon.

 

Amazon Go werd eind vorig jaar voorgesteld, waarbij Amazon sprak van een "testperiode van enkele maanden bij de eigen werknemers", om zo nog te werken aan mogelijke problemen. De bedoeling was dat de winkel eind maart zijn deuren zou openen voor het grote publiek, maar die opening werd uitgesteld. Er waren immers nog problemen wanneer producten door klanten werden verplaatst of als er te veel klanten in de winkel aanwezig waren.

 

Sindsdien is het vrij stil geworden rond Amazon Go en ook bij het bedrijf wensen ze voorlopig geen commentaar te geven over de daadwerkelijke datum voor de lancering. Het lijkt er dus op dat de technologie nog niet op punt staat en dat de kassiers bij Whole Foods, de supermarktketen die onlangs werd overgenomen door Amazon, voorlopig nog niet moeten vrezen voor hun job.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top