Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Normaal lancering in maart

Die directeur, Bali Raghavan, gaat nu aan de slag als vicepresident engineering bij de vastgoedstartup Opendoor. Hij zou aan de leiding gestaan hebben van het team dat verantwoordelijk was voor de integratie van de sensors en de artificiële intelligentie bij Amazon Go. Alles samen werkte hij twaalf jaar bij Amazon.

 

Amazon Go werd eind vorig jaar voorgesteld, waarbij Amazon sprak van een "testperiode van enkele maanden bij de eigen werknemers", om zo nog te werken aan mogelijke problemen. De bedoeling was dat de winkel eind maart zijn deuren zou openen voor het grote publiek, maar die opening werd uitgesteld. Er waren immers nog problemen wanneer producten door klanten werden verplaatst of als er te veel klanten in de winkel aanwezig waren.

 

Sindsdien is het vrij stil geworden rond Amazon Go en ook bij het bedrijf wensen ze voorlopig geen commentaar te geven over de daadwerkelijke datum voor de lancering. Het lijkt er dus op dat de technologie nog niet op punt staat en dat de kassiers bij Whole Foods, de supermarktketen die onlangs werd overgenomen door Amazon, voorlopig nog niet moeten vrezen voor hun job.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Back to top