Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open | RetailDetail

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Normaal lancering in maart

Die directeur, Bali Raghavan, gaat nu aan de slag als vicepresident engineering bij de vastgoedstartup Opendoor. Hij zou aan de leiding gestaan hebben van het team dat verantwoordelijk was voor de integratie van de sensors en de artificiële intelligentie bij Amazon Go. Alles samen werkte hij twaalf jaar bij Amazon.

 

Amazon Go werd eind vorig jaar voorgesteld, waarbij Amazon sprak van een "testperiode van enkele maanden bij de eigen werknemers", om zo nog te werken aan mogelijke problemen. De bedoeling was dat de winkel eind maart zijn deuren zou openen voor het grote publiek, maar die opening werd uitgesteld. Er waren immers nog problemen wanneer producten door klanten werden verplaatst of als er te veel klanten in de winkel aanwezig waren.

 

Sindsdien is het vrij stil geworden rond Amazon Go en ook bij het bedrijf wensen ze voorlopig geen commentaar te geven over de daadwerkelijke datum voor de lancering. Het lijkt er dus op dat de technologie nog niet op punt staat en dat de kassiers bij Whole Foods, de supermarktketen die onlangs werd overgenomen door Amazon, voorlopig nog niet moeten vrezen voor hun job.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top