Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open | RetailDetail

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Normaal lancering in maart

Die directeur, Bali Raghavan, gaat nu aan de slag als vicepresident engineering bij de vastgoedstartup Opendoor. Hij zou aan de leiding gestaan hebben van het team dat verantwoordelijk was voor de integratie van de sensors en de artificiële intelligentie bij Amazon Go. Alles samen werkte hij twaalf jaar bij Amazon.

 

Amazon Go werd eind vorig jaar voorgesteld, waarbij Amazon sprak van een "testperiode van enkele maanden bij de eigen werknemers", om zo nog te werken aan mogelijke problemen. De bedoeling was dat de winkel eind maart zijn deuren zou openen voor het grote publiek, maar die opening werd uitgesteld. Er waren immers nog problemen wanneer producten door klanten werden verplaatst of als er te veel klanten in de winkel aanwezig waren.

 

Sindsdien is het vrij stil geworden rond Amazon Go en ook bij het bedrijf wensen ze voorlopig geen commentaar te geven over de daadwerkelijke datum voor de lancering. Het lijkt er dus op dat de technologie nog niet op punt staat en dat de kassiers bij Whole Foods, de supermarktketen die onlangs werd overgenomen door Amazon, voorlopig nog niet moeten vrezen voor hun job.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.