Kaufland en Unilever strijken plooien glad

Kaufland en Unilever strijken plooien glad

Kaufland gaat de producten van Unilever opnieuw in zijn assortiment opnemen. Bijna een jaar geleden blies de supermarktketen zijn relatie met het FMCG-concern op na onenigheid over de prijzen.

 

2% van de omzet

Een woordvoerder van Kaufland heeft bevestigd dat er een nieuw akkoord is tussen de partijen en er dus een eind komt aan het conflict. Eind november zouden de eerste Unilever-producten weer in de winkels moeten liggen. Toch zal het tot eind januari duren eer het assortiment weer compleet is, schrijft Stimme.de.

 

Kaufland was altijd een belangrijke klant voor Unilever. De supermarktketen boekt een jaarlijkse omzet van 22,6 miljard euro en ongeveer 2% daarvan kwam van Unilever-merken.

 

Prijsverhogingen

Eind vorig jaar nam Kaufland echter de beslissing om alle Unilever-producten uit zijn winkels te bannen, als reactie op "drastische prijsverhogingen" en "eenzijdige wijzigingen in de voorwaarden". Merken als Axe, Ben & Jerry’s, Coral, Dove en Unox waren daardoor niet langer beschikbaar bij de Duitse retailer.

 

Wie nu het meest water bij de wijn heeft moeten doen om tot een akkoord te komen, is niet bekend. "In principe geven we geen commentaar op vertrouwelijke overeenkomsten met onze handelspartners”, laat een woordvoerder van Unilever weten.