Kellogg's verkoopt koekjesmerken aan Ferrero

Kellogg verkoopt koekjesmerken aan Ferrero

Cornflakesfabrikant Kellogg Company heeft een akkoord bereikt over de verkoop van zijn koekjesdivisie aan Nutella-maker Ferrero. Dat staat te lezen op de website van het Amerikaanse bedrijf.


Keebler

Ferrero betaalt voor de overname een bedrag van 1,3 miljard dollar (1,16 miljard euro). Het belangrijkste merk dat deel uitmaakt van de deal is het koekjesmerk Keebler. Verder gaat het om snacks, taartbodems en ijshoorntjes.

 

Onder CEO Steve Cahilane is Kellogg bezig aan een herschikking van zijn merkenportefeuille. Het bedrijf wil zich meer focussen op producten met een groter groeipotentieel. "Deze desinvestering zal leiden tot minder complexiteit, gerichtere investeringen en sterkere groei”, zegt Calhilane.

 

Verwaarloosde merken

Voor Ferrero is het niet de eerste overname in de Verenigde Staten. Het kocht vorig jaar de Amerikaanse snoepafdeling van Nestlé voor 2,8 miljard dollar (2,5 miljard euro). Ferrero richt zich in het bijzonder op verwaarloosde merken van grote multinationals.

 

De merken die Ferrero nu verwerft, boekten vorig jaar een omzet van ongeveer 900 miljoen dollar (800 miljoen euro) en een operationele winst van 75 miljoen dollar (66 miljoen euro).