Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top