Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels | RetailDetail

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.