Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels | RetailDetail

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.