Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Back to top