Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Kempische bakker Van Opstal – Van Boxel wordt franchiseketen met 40 winkels

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Het Kempische bakkerijconcept Van Opstal – Van Boxel groeit uit tot een heuse bakkerijketen. De bakker heeft plannen om binnen de 5 jaar 40 nieuwe bakkerijen te openen in en rond de provincie Antwerpen. Het speelt daarmee in op een trend van consolidatie binnen de bakkerijwereld, geeft Van Opstal – Van Boxel zelf toe.

Dorpsbakkerij wordt keten

“Steeds meer individuele bakkers houden het voor bekeken”, weet zaakvoerder Paul Van Opstal. “Daarom bieden wij een zeer degelijk concept aan via de franchisemethode, waarbij een ondernemer onze bakkerijen volgens een eenduidig concept zal uitbaten.”


Het concept van Van Opstal – Van Boxel is inderdaad eenduidig en pasklaar uitgewerkt: alle bakkerijen hebben een vaste look dankzij een identieke inrichting en kleuren. Een stylering die bovendien wordt doorgetrokken naar de verpakkingen en aankleding. Ook het productgamma is gestroomlijnd en bestaat in elke winkel uit een breed assortiment van brood, patisserie en belegde broodjes.


Ooit begon Van Opstal – Van Boxel nochtans als een lokale kruidenierszaak. Vandaag, drie generaties verder, is het bedrijf klaar om de volledige Kempen te veroveren. Al wil het concept zich nog steeds profileren als “een echte familiale dorpsbakkerij”.

Franchisepakket

Met de hulp van de franchiseontwikkelaars van Francorp heeft Van Opstal – Van Boxel daartoe een franchisepakket samengesteld, waarmee het bedrijf zowel ervaren bakkers als nieuwbakken ondernemers wil aantrekken. “Het grote voordeel van ons bakkerijconcept is dat er geen nachtwerk aan te pas komt en dat de franchisenemer niet specifiek bakkerservaring nodig heeft”, aldus de zaakvoerder.


Bakkerij Van Opstal – Van Boxel  heeft vandaag reeds panden beschikbaar te Antwerpen centrum, Rijkevorsel en Brecht. Maar volgens het bedrijf is er zeker ruimte voor een bakkerij van Van Opstal – Van Boxel in elke gemeente.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top