KFC opent vijftigste restaurant in Nederland | RetailDetail

KFC opent vijftigste restaurant in Nederland

KFC opent vijftigste restaurant in Nederland

Kentucky Fried Chicken opent morgen het vijftigste restaurant in Nederland aan de A13  in Rijswijk. De vestiging wordt een van de grootste van Nederland en er gaan bijna honderd medewerkers werken. Dit jaar moeten er nog minimaal vijf KFC-restaurants bij komen, meldt algemeen directeur Mark van ’t Loo.

 

Groter, moderner en met drive-ín

"De nieuwe filialen worden groter en moderner, en vaak hebben ze ook een drive-in. Jaarlijks willen we voorlopig vijf tot tien nieuwe vestigingen in Nederland openen, afhankelijk van de locaties die beschikbaar zijn. We zoeken gericht naar A-locaties en dan in stadscentra, langs snelwegen of op winkelboulevards”, aldus Van ’t Loo.


De nieuwste KFC-vestiging wordt een van de grootste van Nederland. Het kipfastfoodrestaurant heeft 200 zitplaatsen en er is een speelruimte voor kinderen. In het restaurant zijn verschillende zones gecreëerd. Gasten kunnen er terecht voor een snelle snack, lunch of avondmaaltijd.

 

Surinamers en Antillianen  

De plannen om in Rijswijk een KFC te openen zijn al meer dan tien jaar oud. De drukke A13 en het dicht bevolkte achterland verzekeren de vijftigste KFC van Nederland van een constante stroom aan gasten.


De Amerikaanse kipfastfoodformule KFC is in Nederland erg populair onder Surinamers en Antillianen en mensen met een Arabische achtergrond. Er wordt echter niet op etniciteit gemarket, benadrukt algemeen directeur Van 't Loo. De keten serveert ook geen halalkip. "We richten ons op alle Nederlanders met de nadruk op jongvolwassenen."

 

Foto: tulpahn / Shutterstock.com

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie.