Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten van Colruyt betalen soms meer voor hun boodschappen via Collect & Go dan in de supermarkt zelf. Dat komt omdat Colruyt de prijzen van zijn webshop vergelijkt met die van andere webshops, niet met naburige supermarkten.

Probleem wordt aangepakt

Ook online stelt Colruyt dus dat het steevast de laagste prijs hanteert, maar blijkbaar zijn slechts weinig klanten er van op de hoogte dat Colruyt die vergelijking enkel maakt met andere webshops. Daardoor kunnen sommige producten in de online winkel duurder uitkomen dan in de fysieke winkel.

 

Colruyt vergelijkt voor de fysieke winkels de prijzen met die van andere winkels in de buurt. Dat verklaart waarom er zelfs prijsverschillen zijn tussen de verschillende vestigingen van de supermarktketen. Wanneer een concurrent zonder een webshop een prijsdaling doorvoert, dan zal die prijsdaling dus enkel in de winkel te vinden zijn. Omgekeerd is dat overigens ook het geval.

 

Dat staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden. “We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met regionale afhaalpunten. Indien nodig passen we ze aan in onze omliggende afhaalpunten”, staat er te lezen. “Daarom kan er een verschil zijn tussen de prijzen in de Colruyt-webwinkel en die in de fysieke Colruyt-winkel.” Dat schrijft De Standaard.

 

Colruyt erkent dat te weinig klanten van de juiste manier van werken op de hoogte zijn en volgens woordvoerster Hanne Poppe is het dan ook van plan om dat in de toekomst aan te pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top