Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go | RetailDetail

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten van Colruyt betalen soms meer voor hun boodschappen via Collect & Go dan in de supermarkt zelf. Dat komt omdat Colruyt de prijzen van zijn webshop vergelijkt met die van andere webshops, niet met naburige supermarkten.

Probleem wordt aangepakt

Ook online stelt Colruyt dus dat het steevast de laagste prijs hanteert, maar blijkbaar zijn slechts weinig klanten er van op de hoogte dat Colruyt die vergelijking enkel maakt met andere webshops. Daardoor kunnen sommige producten in de online winkel duurder uitkomen dan in de fysieke winkel.

 

Colruyt vergelijkt voor de fysieke winkels de prijzen met die van andere winkels in de buurt. Dat verklaart waarom er zelfs prijsverschillen zijn tussen de verschillende vestigingen van de supermarktketen. Wanneer een concurrent zonder een webshop een prijsdaling doorvoert, dan zal die prijsdaling dus enkel in de winkel te vinden zijn. Omgekeerd is dat overigens ook het geval.

 

Dat staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden. “We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met regionale afhaalpunten. Indien nodig passen we ze aan in onze omliggende afhaalpunten”, staat er te lezen. “Daarom kan er een verschil zijn tussen de prijzen in de Colruyt-webwinkel en die in de fysieke Colruyt-winkel.” Dat schrijft De Standaard.

 

Colruyt erkent dat te weinig klanten van de juiste manier van werken op de hoogte zijn en volgens woordvoerster Hanne Poppe is het dan ook van plan om dat in de toekomst aan te pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Muyters zegt nee tegen herstructureringsplan Carrefour

11/07/2018

Deelstaatminister Philippe Muyters geeft een negatief advies voor het herstructureringsplan van supermarktketen Carrefour. Door dit plan zouden 600 werknemers recht hebben op het stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag (SWT), de opvolger van het brugpensioen. De definitieve uitspraak ligt in het kamp van federaal minister Kris Peeters.