Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go | RetailDetail

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten Colruyt betalen soms meer bij Collect & Go

Klanten van Colruyt betalen soms meer voor hun boodschappen via Collect & Go dan in de supermarkt zelf. Dat komt omdat Colruyt de prijzen van zijn webshop vergelijkt met die van andere webshops, niet met naburige supermarkten.

Probleem wordt aangepakt

Ook online stelt Colruyt dus dat het steevast de laagste prijs hanteert, maar blijkbaar zijn slechts weinig klanten er van op de hoogte dat Colruyt die vergelijking enkel maakt met andere webshops. Daardoor kunnen sommige producten in de online winkel duurder uitkomen dan in de fysieke winkel.

 

Colruyt vergelijkt voor de fysieke winkels de prijzen met die van andere winkels in de buurt. Dat verklaart waarom er zelfs prijsverschillen zijn tussen de verschillende vestigingen van de supermarktketen. Wanneer een concurrent zonder een webshop een prijsdaling doorvoert, dan zal die prijsdaling dus enkel in de winkel te vinden zijn. Omgekeerd is dat overigens ook het geval.

 

Dat staat ook zo in de gebruiksvoorwaarden. “We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met regionale afhaalpunten. Indien nodig passen we ze aan in onze omliggende afhaalpunten”, staat er te lezen. “Daarom kan er een verschil zijn tussen de prijzen in de Colruyt-webwinkel en die in de fysieke Colruyt-winkel.” Dat schrijft De Standaard.

 

Colruyt erkent dat te weinig klanten van de juiste manier van werken op de hoogte zijn en volgens woordvoerster Hanne Poppe is het dan ook van plan om dat in de toekomst aan te pakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.