Kleine groei voor Kraft Heinz dankzij Europese prestaties | RetailDetail

Kleine groei voor Kraft Heinz dankzij Europese prestaties

Kleine groei voor Kraft Heinz dankzij Europese prestaties
Shutterstock

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het derde kwartaal een kleine omzetgroei van 0,7% behaald. Dat heeft het voornamelijk te danken aan sterke prestaties in Europa, waar de omzet met meer dan 7% steeg.

Daling in VS, sterke groei in Europa

De totale omzet van Kraft Heinz kwam in het derde kwartaal uit op 6,314 miljard dollar (5,4 miljard euro): een kleine groei van 0,7% ten opzichte van een jaar eerder. 0,4% van die groei werd wel behaald dankzij positieve wisselkoerseffecten. De nettowinst ging er wel met 12,1% op vooruit, van 842 miljoen dollar naar 944 miljoen dollar (810 miljoen euro). Die hogere winst was vooral te danken aan lagere kosten.

 

In de Verenigde Staten moest Kraft Heinz wel een omzetdaling van 0,4% naar 4,38 miljard dollar (3,8 miljard euro) slikken, terwijl de aangepaste EBITDA met 6,8% steeg naar 1,44 miljard dollar (1,2 miljard euro). De omzetdaling in de Verenigde Staten heeft voor een stuk te maken met het veranderende consumentengedrag, waarbij de consument steeds meer op zoek gaat naar verse voeding. Het is al het zesde kwartaal op rij dat Kraft Heinz een daling moet toestaan in de Verenigde Staten.

 

In de andere regio’s steeg de omzet wel: in Europa maakte Kraft Heinz een opmars van 7,3% naar 599 miljoen dollar (510 miljoen euro). Op vergelijkbare basis bleef daar wel maar 3,4% van over, omdat de wisselkoersen een positief effect hadden van 3,9%. Omdat Europa maar een klein onderdeel is van de totale omzet, had de groei in de regio maar een beperkt effect op de totale groeicijfers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.