Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

The Belgian Chocolate Group produceert sinds kort de bekende Koetjesreep ook in de smaken wit en karamel. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens een werkbezoek van staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pieter De Crem.

75 procent export

De Crem was op bezoek bij de chocoladegroep om te praten over exportproblemen en het succes van economische missies te bekijken. Het bedrijf voert immers 75% van zijn productie uit naar bijna honderd landen. The Belgian Chocolate Group is het bedrijf achter merken als The Belgian, Perle d’Or, Belgian Harvest en Classic Wheels.

 

“Door een gemotiveerd team en een hoge graad van automatisatie kunnen we alles nog in België produceren en verpakken”, zegt algemeen directeur Marc Pauwels volgens Made in Kempen. “We voldoen aan de hoogste internationale kwaliteitseisen en innoveren permanent waardoor we er jaarlijks in slagen onze exportomzet te verhogen.”

 

The Belgian Chocolate Group heeft vestigingen in Olen en Herentals, waar samen 160 vaste medewerkers aan de slag zijn. Het bedrijf is goed voor een omzet van ongeveer 55 miljoen euro.