Koetjesreep krijgt nieuwe smaken | RetailDetail

Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

Koetjesreep krijgt nieuwe smaken

The Belgian Chocolate Group produceert sinds kort de bekende Koetjesreep ook in de smaken wit en karamel. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens een werkbezoek van staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pieter De Crem.

75 procent export

De Crem was op bezoek bij de chocoladegroep om te praten over exportproblemen en het succes van economische missies te bekijken. Het bedrijf voert immers 75% van zijn productie uit naar bijna honderd landen. The Belgian Chocolate Group is het bedrijf achter merken als The Belgian, Perle d’Or, Belgian Harvest en Classic Wheels.

 

“Door een gemotiveerd team en een hoge graad van automatisatie kunnen we alles nog in België produceren en verpakken”, zegt algemeen directeur Marc Pauwels volgens Made in Kempen. “We voldoen aan de hoogste internationale kwaliteitseisen en innoveren permanent waardoor we er jaarlijks in slagen onze exportomzet te verhogen.”

 

The Belgian Chocolate Group heeft vestigingen in Olen en Herentals, waar samen 160 vaste medewerkers aan de slag zijn. Het bedrijf is goed voor een omzet van ongeveer 55 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.