Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip heeft gisteren een bezoek gebracht aan het nieuwe opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek. Dat werd vorige maand in gebruik genomen. Lidl heeft tevens te kennen gegeven nog meer te willen investeren in Molenbeek.

 

Voor medewerkers en scholen

Konig Filip kreeg tijdens zijn bezoek toelichting over de opleidingspolitiek voor nieuwe werknemers en scholieren bij Lidl. Het opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek is al het tweede van de keten. De komende jaren wil het dat aantal nog optrekken tot vijf stuks.

 

Het centrum is uitgerust met verschillende klaslokalen, waaronder een simulatieruimte, waar een volledige winkel werd nagebouwd. Nieuwe werknemers kunnen er hun opleiding krijgen, maar Lidl verwelkomt ook scholen die meer willen leren over werken in de handel.

 

“Wij investeren fors in mensen. Iedereen die bij Lidl begint, start met minstens één maand opleiding. Daarbij leren we hen hoe we ons willen onderscheiden op vlak van klantvriendelijkheid, wat handel drijven is en brengen we productkennis bij. Dat gaat dus onder meer om het leren bedienen van de kassa of het herkennen van kwalitatief goed fruit”, licht woordvoerder Pieterjan Rynwalt toe.

 

Lidl maakte ook bekend dat het nog eens 10 miljoen euro gaat investeren in Molenbeek met de bouw van een nieuwe winkel en bijhorende appartementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top