Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip bezoekt opleidingscentrum Lidl

Koning Filip heeft gisteren een bezoek gebracht aan het nieuwe opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek. Dat werd vorige maand in gebruik genomen. Lidl heeft tevens te kennen gegeven nog meer te willen investeren in Molenbeek.

 

Voor medewerkers en scholen

Konig Filip kreeg tijdens zijn bezoek toelichting over de opleidingspolitiek voor nieuwe werknemers en scholieren bij Lidl. Het opleidingscentrum van Lidl in Molenbeek is al het tweede van de keten. De komende jaren wil het dat aantal nog optrekken tot vijf stuks.

 

Het centrum is uitgerust met verschillende klaslokalen, waaronder een simulatieruimte, waar een volledige winkel werd nagebouwd. Nieuwe werknemers kunnen er hun opleiding krijgen, maar Lidl verwelkomt ook scholen die meer willen leren over werken in de handel.

 

“Wij investeren fors in mensen. Iedereen die bij Lidl begint, start met minstens één maand opleiding. Daarbij leren we hen hoe we ons willen onderscheiden op vlak van klantvriendelijkheid, wat handel drijven is en brengen we productkennis bij. Dat gaat dus onder meer om het leren bedienen van de kassa of het herkennen van kwalitatief goed fruit”, licht woordvoerder Pieterjan Rynwalt toe.

 

Lidl maakte ook bekend dat het nog eens 10 miljoen euro gaat investeren in Molenbeek met de bouw van een nieuwe winkel en bijhorende appartementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top