Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over

Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over

De Zonhovense drankenproducent Konings neemt nu ook de productiefaciliteit van de Copella- en Trop50-fruitsappen in het Britse Boxford over van PepsiCo. In 2011 ging ook de Looza-afvulfabriek in Borgloon al van PepsiCo naar Konings.

Parallellen met Looza

De fruitsappenfabriek in Boxford haalt een jaarlijks volume van veertig miljoen liter en stelt 100 mensen tewerk. Copella en Trop50 blijven bij hun respectieve eigenaars. Oopmerkelijk: voor ze in handen van PepsiCo kwamen, waren zowel Copella en Looza eigendom van Tropicana. Na de overname blijft Konings voor de betrokken merken werken.

 

Sinds Konings in 2011 zijn jenevermerk Smeets (dat het pas tien jaar voordien had gekocht) weer van de hand deed, heeft het geen eigen merken meer in portefeuille. Het bedrijf legt zich sindsdien toe op loonproductie voor derden. In 2011 nam Konings van PepsiCo de productiefaciliteiten en het personeel over van de Looza-afvulfabriek in Borgloon. Vorig jaar volgde de productiesite van Hero in Breda.

 

In de Britse pers maken fruittelers zich intussen bezorgd over de toelevering van Jonagold-appels voor de productie van Copella-fruitsappen. Hoewel ze toegeven dat het te vroeg is om een oordeel te vellen, vrezen ze dat Konings een deel van het benodigde fruit zal invoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top