Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over

Konings neemt fruitsappenfabriek Copella over

De Zonhovense drankenproducent Konings neemt nu ook de productiefaciliteit van de Copella- en Trop50-fruitsappen in het Britse Boxford over van PepsiCo. In 2011 ging ook de Looza-afvulfabriek in Borgloon al van PepsiCo naar Konings.

Parallellen met Looza

De fruitsappenfabriek in Boxford haalt een jaarlijks volume van veertig miljoen liter en stelt 100 mensen tewerk. Copella en Trop50 blijven bij hun respectieve eigenaars. Oopmerkelijk: voor ze in handen van PepsiCo kwamen, waren zowel Copella en Looza eigendom van Tropicana. Na de overname blijft Konings voor de betrokken merken werken.

 

Sinds Konings in 2011 zijn jenevermerk Smeets (dat het pas tien jaar voordien had gekocht) weer van de hand deed, heeft het geen eigen merken meer in portefeuille. Het bedrijf legt zich sindsdien toe op loonproductie voor derden. In 2011 nam Konings van PepsiCo de productiefaciliteiten en het personeel over van de Looza-afvulfabriek in Borgloon. Vorig jaar volgde de productiesite van Hero in Breda.

 

In de Britse pers maken fruittelers zich intussen bezorgd over de toelevering van Jonagold-appels voor de productie van Copella-fruitsappen. Hoewel ze toegeven dat het te vroeg is om een oordeel te vellen, vrezen ze dat Konings een deel van het benodigde fruit zal invoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top