Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen
Shutterstock

Stilaan doen meer Belgen hun boodschappen online. De servicekosten vormen voor shoppers echter een belangrijke drempel, zegt onderzoeksbureau Nielsen

 

Aanbiedingen bekijken

Nielsen ondervroeg 1.447 Belgische consumenten over hun aankoopgedrag, in het najaar van 2015. Eén kwart van de ondervraagde Belgische consumenten had toen een website van een retailer bezocht in de afgelopen dertig dagen. 


De belangrijkste reden om de website van een retailer te bezoeken, is het bekijken van de aanbiedingen (60%). Maar ook het aankopen van voeding online wordt een belangrijke: 23% van wie een retailerwebsite bezocht, deed het al. En 37% van deze online shoppers geeft aan dat ze het vaker doen dan een jaar geleden. 


Wat is de belangrijkste reden om toch geen boodschappen te doen online? 51% van de Belgische shoppers wijst naar de servicekosten als drempel. 37% wil de producten kunnen bekijken vooraleer ze te kopen. En 36% is bezorgd om de productkwaliteit. 


De cijfers komen uit het nieuwste Shopper Trends onderzoek van Nielsen. Volgens Nielsen bewijzen de resultaten het belang van een performante website voor retailers. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.