Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen
Shutterstock

Stilaan doen meer Belgen hun boodschappen online. De servicekosten vormen voor shoppers echter een belangrijke drempel, zegt onderzoeksbureau Nielsen

 

Aanbiedingen bekijken

Nielsen ondervroeg 1.447 Belgische consumenten over hun aankoopgedrag, in het najaar van 2015. Eén kwart van de ondervraagde Belgische consumenten had toen een website van een retailer bezocht in de afgelopen dertig dagen. 


De belangrijkste reden om de website van een retailer te bezoeken, is het bekijken van de aanbiedingen (60%). Maar ook het aankopen van voeding online wordt een belangrijke: 23% van wie een retailerwebsite bezocht, deed het al. En 37% van deze online shoppers geeft aan dat ze het vaker doen dan een jaar geleden. 


Wat is de belangrijkste reden om toch geen boodschappen te doen online? 51% van de Belgische shoppers wijst naar de servicekosten als drempel. 37% wil de producten kunnen bekijken vooraleer ze te kopen. En 36% is bezorgd om de productkwaliteit. 


De cijfers komen uit het nieuwste Shopper Trends onderzoek van Nielsen. Volgens Nielsen bewijzen de resultaten het belang van een performante website voor retailers. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

Back to top