Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen

Kosten remmen online foodaankopen
Shutterstock

Stilaan doen meer Belgen hun boodschappen online. De servicekosten vormen voor shoppers echter een belangrijke drempel, zegt onderzoeksbureau Nielsen

 

Aanbiedingen bekijken

Nielsen ondervroeg 1.447 Belgische consumenten over hun aankoopgedrag, in het najaar van 2015. Eén kwart van de ondervraagde Belgische consumenten had toen een website van een retailer bezocht in de afgelopen dertig dagen. 


De belangrijkste reden om de website van een retailer te bezoeken, is het bekijken van de aanbiedingen (60%). Maar ook het aankopen van voeding online wordt een belangrijke: 23% van wie een retailerwebsite bezocht, deed het al. En 37% van deze online shoppers geeft aan dat ze het vaker doen dan een jaar geleden. 


Wat is de belangrijkste reden om toch geen boodschappen te doen online? 51% van de Belgische shoppers wijst naar de servicekosten als drempel. 37% wil de producten kunnen bekijken vooraleer ze te kopen. En 36% is bezorgd om de productkwaliteit. 


De cijfers komen uit het nieuwste Shopper Trends onderzoek van Nielsen. Volgens Nielsen bewijzen de resultaten het belang van een performante website voor retailers. 

 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.