Kraft Heinz investeert sterk in duurzaamheid | RetailDetail

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Een miljard gratis maaltijden

De beslissing van Kraft Heinz volgt in de nasleep van de mislukte overname van Unilever en is alvast opmerkelijk te noemen. Toen kwam er immers kritiek vanuit een deel van de aandeelhouders van Unilever dat het Amerikaanse bedrijf te weinig aandacht had voor duurzaamheid. Toch klinkt het nu bij Kraft Heinz dat de investering niet het gevolg is van de poging om Unilever over te nemen: topman Bernardo Hees zegt dat maatschappelijk verantwoord ondernemen altijd al deel is geweest van het beleid en dat de plannen voor de investeringen al langer op tafel lagen.

 

Met de uitbreiding van het programma wil Kraft Heinz onder andere tegen 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen en moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Daarnaast wil het bedrijf werk maken van een betere behandeling van dieren. Toch mag het nieuwe beleid volgens Hees ook geen effect hebben op de winstverwachting van Kraft Heinz en zal voor de consument niet tot prijsstijgingen leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coca-Cola groeit dankzij Light en Zero

25/04/2018

In zijn eerste kwartaal noteerde Coca-Cola een omzetdaling met 16%, maar dat is voor de frisdrankenproducent nog steeds beter dan verwacht. Op eigen kracht verhoogt Coca-Cola de omzet met 5%, onder meer door de herlancering van zijn suikervrije drankjes.

Carrefour België rondt kaap van 300 Express-winkels

24/04/2018

Morgenavond opent Carrefour zijn 300ste Express-winkel in België, nummer 92 alweer in de Brusselse regio. Dat is een belangrijke mijlpaal voor de winkelketen, die in de nieuwe Express ook zijn herwerkt winkelconcept voor doorgaande klanten lanceert.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.