Kraft Heinz investeert sterk in duurzaamheid | RetailDetail

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Een miljard gratis maaltijden

De beslissing van Kraft Heinz volgt in de nasleep van de mislukte overname van Unilever en is alvast opmerkelijk te noemen. Toen kwam er immers kritiek vanuit een deel van de aandeelhouders van Unilever dat het Amerikaanse bedrijf te weinig aandacht had voor duurzaamheid. Toch klinkt het nu bij Kraft Heinz dat de investering niet het gevolg is van de poging om Unilever over te nemen: topman Bernardo Hees zegt dat maatschappelijk verantwoord ondernemen altijd al deel is geweest van het beleid en dat de plannen voor de investeringen al langer op tafel lagen.

 

Met de uitbreiding van het programma wil Kraft Heinz onder andere tegen 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen en moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Daarnaast wil het bedrijf werk maken van een betere behandeling van dieren. Toch mag het nieuwe beleid volgens Hees ook geen effect hebben op de winstverwachting van Kraft Heinz en zal voor de consument niet tot prijsstijgingen leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.