Kwalitaria lanceert nieuw concept | RetailDetail

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria opent volgende week in Vianen een testwinkel met het nieuwe 'fast casual' cafetariaconcept, met naast zitjes, foodsharing en authentieke snacks ook verantwoorde duurzame producten. In de nieuwe testwinkel zal de keten ondernemers trainen en nieuwe ideeën testen.

Stap naar fast casual

Het concept "Kwalitaria 4.0" richt zich op gezinnen die wat lekkers komen eten, maar ook verantwoord voedsel van duurzame afkomst willen. Het moet concept 3.0 opvolgen, dat vijf jaar geleden werd geïntroduceerd door moederbedrijf Franchise Friendly Concepts.

 

De gasten kunnen kiezen uit het traditionele cafetaria-assortiment (denk aan een kroket of frikandel) of nieuwe producten bestellen: zo is er Mrs. Bullette, een lichtere, vrouwelijke variant van de mannenburger The Bull. Nieuw is ook een plofkipvrije kipburger en een vegetarische tomatenburger. De introductie van een vis- en een kinderburger volgt nog.

 

De formule is eveneens bezig met het uitbreiden van haar service: steeds meer vestigingen bezorgen ook de bestelling aan huis. Op dit moment telt de cafetariaformule veertig bezorgvestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.