Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria lanceert nieuw concept

Kwalitaria opent volgende week in Vianen een testwinkel met het nieuwe 'fast casual' cafetariaconcept, met naast zitjes, foodsharing en authentieke snacks ook verantwoorde duurzame producten. In de nieuwe testwinkel zal de keten ondernemers trainen en nieuwe ideeën testen.

Stap naar fast casual

Het concept "Kwalitaria 4.0" richt zich op gezinnen die wat lekkers komen eten, maar ook verantwoord voedsel van duurzame afkomst willen. Het moet concept 3.0 opvolgen, dat vijf jaar geleden werd geïntroduceerd door moederbedrijf Franchise Friendly Concepts.

 

De gasten kunnen kiezen uit het traditionele cafetaria-assortiment (denk aan een kroket of frikandel) of nieuwe producten bestellen: zo is er Mrs. Bullette, een lichtere, vrouwelijke variant van de mannenburger The Bull. Nieuw is ook een plofkipvrije kipburger en een vegetarische tomatenburger. De introductie van een vis- en een kinderburger volgt nog.

 

De formule is eveneens bezig met het uitbreiden van haar service: steeds meer vestigingen bezorgen ook de bestelling aan huis. Op dit moment telt de cafetariaformule veertig bezorgvestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top