L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten | RetailDetail

L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten

L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten

Douwe Egberts, met 35% marktaandeel de leider in de Belgische koffiemarkt, heeft zijn espressocapsules L'OR EspressO nu ook gelanceerd op de Belgische markt. Anders dus dan Nespresso, dat exclusief verkoopt via zijn eigen trendy boetieks en een internetclub, kiest de koffiebrander voor verkoop via de supermarkten. Net als in Frankrijk, Nederland en Spanje, waar L’OR EspressO een groot succes is.

Carrefour, Delhaize en Makro

Met L'OR EspressO, een submerk van Douwe Egberts, krijgt marktleider en trendsetter Nespresso er meteen een geduchte concurrent bij. De lancering biedt aan de vele fans van Douwe Egberts – circa 2,5 miljoen gezinnen drinken Douwe Egberts op jaarbasis – de gerenommeerde kwaliteit en het aroma die zo uniek zijn voor het merk, maar dan onder de vorm van capsules die passen in de Nespresso-koffiemachines. Daarvan zijn er in ons land al 450.000 verkocht. De espressomarkt met capsules is overigens nog het enige koffiesegment waar nog flink wat groei in zit.


De nieuwkomer is al meteen verkrijgbaar in een duizendtal verkooppunten. Douwe Egberts heeft daartoe al akkoorden op zak met Carrefour, Delhaize en Makro. Ook Colruyt staat hoog op het verlanglijstje, maar die onderhandelingen zijn nog niet afgerond, zo viel te horen bij Sara Lee Belgium in Grimbergen.

10% goedkoper

Douwe Egberts L'OR EspressO is meteen te verkrijgen in vier verschillende 100% Arabica-varianten met een verschillende intensiteit: Forza (sterk), Splendente (intens), Delizioso (mild) en Decaffeinato (cafeïnevrij). De capsules zitten verpakt per doos van tien. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 3,09 euro per doos. Dat is meteen een kleine 10% goedkoper dan grote concurrent Nespresso. Die laatste heeft wel nog altijd een ruimer smakenpallet ter beschikking en teert volop op zijn chiquere imago… met dank aan George Clooney en John Malkovich.


Of het Zwitserse Nespresso, net zoals het in Frankrijk al deed, naar de rechter zal stappen omdat Sara Lee het concept van Nespresso “kopieerde”, is nog niet geweten.

 

Douwe Egberts, met 35% marktaandeel de leider in de Belgische koffiemarkt, heeft zijn espressocapsules L'OR EspressO nu ook gelanceerd op de Belgische markt. Anders dus dan Nespresso, dat exclusief verkoopt via zijn eigen trendy boetieks en een internetclub, kiest de koffiebrander voor verkoop via de supermarkten. Net als in Frankrijk, Nederland en Spanje, waar L’OR EspressO een groot succes is.

Carrefour, Delhaize en Makro

Met L'OR EspressO, een submerk van Douwe Egberts, krijgt marktleider en trendsetter Nespresso er meteen een geduchte concurrent bij. De lancering biedt aan de vele fans van Douwe Egberts – circa 2,5 miljoen gezinnen drinken Douwe Egberts op jaarbasis – de gerenommeerde kwaliteit en het aroma die zo uniek zijn voor het merk, maar dan onder de vorm van capsules die passen in de Nespresso-koffiemachines. Daarvan zijn er in ons land al 450.000 verkocht. De espressomarkt met capsules is overigens nog het enige koffiesegment waar nog flink wat groei in zit.


De nieuwkomer is al meteen verkrijgbaar in een duizendtal verkooppunten. Douwe Egberts heeft daartoe al akkoorden op zak met Carrefour, Delhaize en Makro. Ook Colruyt staat hoog op het verlanglijstje, maar die onderhandelingen zijn nog niet afgerond, zo viel te horen bij Sara Lee Belgium in Grimbergen.

10% goedkoper

Douwe Egberts L'OR EspressO is meteen te verkrijgen in vier verschillende 100% Arabica-varianten met een verschillende intensiteit: Forza (sterk), Splendente (intens), Delizioso (mild) en Decaffeinato (cafeïnevrij). De capsules zitten verpakt per doos van tien. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 3,09 euro per doos. Dat is meteen een kleine 10% goedkoper dan grote concurrent Nespresso. Die laatste heeft wel nog altijd een ruimer smakenpallet ter beschikking en teert volop op zijn chiquere imago… met dank aan George Clooney en John Malkovich.


Of het Zwitserse Nespresso, net zoals het in Frankrijk al deed, naar de rechter zal stappen omdat Sara Lee het concept van Nespresso “kopieerde”, is nog niet geweten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.