L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten

L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten

Douwe Egberts, met 35% marktaandeel de leider in de Belgische koffiemarkt, heeft zijn espressocapsules L'OR EspressO nu ook gelanceerd op de Belgische markt. Anders dus dan Nespresso, dat exclusief verkoopt via zijn eigen trendy boetieks en een internetclub, kiest de koffiebrander voor verkoop via de supermarkten. Net als in Frankrijk, Nederland en Spanje, waar L’OR EspressO een groot succes is.

Carrefour, Delhaize en Makro

Met L'OR EspressO, een submerk van Douwe Egberts, krijgt marktleider en trendsetter Nespresso er meteen een geduchte concurrent bij. De lancering biedt aan de vele fans van Douwe Egberts – circa 2,5 miljoen gezinnen drinken Douwe Egberts op jaarbasis – de gerenommeerde kwaliteit en het aroma die zo uniek zijn voor het merk, maar dan onder de vorm van capsules die passen in de Nespresso-koffiemachines. Daarvan zijn er in ons land al 450.000 verkocht. De espressomarkt met capsules is overigens nog het enige koffiesegment waar nog flink wat groei in zit.


De nieuwkomer is al meteen verkrijgbaar in een duizendtal verkooppunten. Douwe Egberts heeft daartoe al akkoorden op zak met Carrefour, Delhaize en Makro. Ook Colruyt staat hoog op het verlanglijstje, maar die onderhandelingen zijn nog niet afgerond, zo viel te horen bij Sara Lee Belgium in Grimbergen.

10% goedkoper

Douwe Egberts L'OR EspressO is meteen te verkrijgen in vier verschillende 100% Arabica-varianten met een verschillende intensiteit: Forza (sterk), Splendente (intens), Delizioso (mild) en Decaffeinato (cafeïnevrij). De capsules zitten verpakt per doos van tien. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 3,09 euro per doos. Dat is meteen een kleine 10% goedkoper dan grote concurrent Nespresso. Die laatste heeft wel nog altijd een ruimer smakenpallet ter beschikking en teert volop op zijn chiquere imago… met dank aan George Clooney en John Malkovich.


Of het Zwitserse Nespresso, net zoals het in Frankrijk al deed, naar de rechter zal stappen omdat Sara Lee het concept van Nespresso “kopieerde”, is nog niet geweten.

 

Douwe Egberts, met 35% marktaandeel de leider in de Belgische koffiemarkt, heeft zijn espressocapsules L'OR EspressO nu ook gelanceerd op de Belgische markt. Anders dus dan Nespresso, dat exclusief verkoopt via zijn eigen trendy boetieks en een internetclub, kiest de koffiebrander voor verkoop via de supermarkten. Net als in Frankrijk, Nederland en Spanje, waar L’OR EspressO een groot succes is.

Carrefour, Delhaize en Makro

Met L'OR EspressO, een submerk van Douwe Egberts, krijgt marktleider en trendsetter Nespresso er meteen een geduchte concurrent bij. De lancering biedt aan de vele fans van Douwe Egberts – circa 2,5 miljoen gezinnen drinken Douwe Egberts op jaarbasis – de gerenommeerde kwaliteit en het aroma die zo uniek zijn voor het merk, maar dan onder de vorm van capsules die passen in de Nespresso-koffiemachines. Daarvan zijn er in ons land al 450.000 verkocht. De espressomarkt met capsules is overigens nog het enige koffiesegment waar nog flink wat groei in zit.


De nieuwkomer is al meteen verkrijgbaar in een duizendtal verkooppunten. Douwe Egberts heeft daartoe al akkoorden op zak met Carrefour, Delhaize en Makro. Ook Colruyt staat hoog op het verlanglijstje, maar die onderhandelingen zijn nog niet afgerond, zo viel te horen bij Sara Lee Belgium in Grimbergen.

10% goedkoper

Douwe Egberts L'OR EspressO is meteen te verkrijgen in vier verschillende 100% Arabica-varianten met een verschillende intensiteit: Forza (sterk), Splendente (intens), Delizioso (mild) en Decaffeinato (cafeïnevrij). De capsules zitten verpakt per doos van tien. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 3,09 euro per doos. Dat is meteen een kleine 10% goedkoper dan grote concurrent Nespresso. Die laatste heeft wel nog altijd een ruimer smakenpallet ter beschikking en teert volop op zijn chiquere imago… met dank aan George Clooney en John Malkovich.


Of het Zwitserse Nespresso, net zoals het in Frankrijk al deed, naar de rechter zal stappen omdat Sara Lee het concept van Nespresso “kopieerde”, is nog niet geweten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top