L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten

L’OR EspressO nu ook in Belgische supermarkten

Douwe Egberts, met 35% marktaandeel de leider in de Belgische koffiemarkt, heeft zijn espressocapsules L'OR EspressO nu ook gelanceerd op de Belgische markt. Anders dus dan Nespresso, dat exclusief verkoopt via zijn eigen trendy boetieks en een internetclub, kiest de koffiebrander voor verkoop via de supermarkten. Net als in Frankrijk, Nederland en Spanje, waar L’OR EspressO een groot succes is.

Carrefour, Delhaize en Makro

Met L'OR EspressO, een submerk van Douwe Egberts, krijgt marktleider en trendsetter Nespresso er meteen een geduchte concurrent bij. De lancering biedt aan de vele fans van Douwe Egberts – circa 2,5 miljoen gezinnen drinken Douwe Egberts op jaarbasis – de gerenommeerde kwaliteit en het aroma die zo uniek zijn voor het merk, maar dan onder de vorm van capsules die passen in de Nespresso-koffiemachines. Daarvan zijn er in ons land al 450.000 verkocht. De espressomarkt met capsules is overigens nog het enige koffiesegment waar nog flink wat groei in zit.


De nieuwkomer is al meteen verkrijgbaar in een duizendtal verkooppunten. Douwe Egberts heeft daartoe al akkoorden op zak met Carrefour, Delhaize en Makro. Ook Colruyt staat hoog op het verlanglijstje, maar die onderhandelingen zijn nog niet afgerond, zo viel te horen bij Sara Lee Belgium in Grimbergen.

10% goedkoper

Douwe Egberts L'OR EspressO is meteen te verkrijgen in vier verschillende 100% Arabica-varianten met een verschillende intensiteit: Forza (sterk), Splendente (intens), Delizioso (mild) en Decaffeinato (cafeïnevrij). De capsules zitten verpakt per doos van tien. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 3,09 euro per doos. Dat is meteen een kleine 10% goedkoper dan grote concurrent Nespresso. Die laatste heeft wel nog altijd een ruimer smakenpallet ter beschikking en teert volop op zijn chiquere imago… met dank aan George Clooney en John Malkovich.


Of het Zwitserse Nespresso, net zoals het in Frankrijk al deed, naar de rechter zal stappen omdat Sara Lee het concept van Nespresso “kopieerde”, is nog niet geweten.

 

Douwe Egberts, met 35% marktaandeel de leider in de Belgische koffiemarkt, heeft zijn espressocapsules L'OR EspressO nu ook gelanceerd op de Belgische markt. Anders dus dan Nespresso, dat exclusief verkoopt via zijn eigen trendy boetieks en een internetclub, kiest de koffiebrander voor verkoop via de supermarkten. Net als in Frankrijk, Nederland en Spanje, waar L’OR EspressO een groot succes is.

Carrefour, Delhaize en Makro

Met L'OR EspressO, een submerk van Douwe Egberts, krijgt marktleider en trendsetter Nespresso er meteen een geduchte concurrent bij. De lancering biedt aan de vele fans van Douwe Egberts – circa 2,5 miljoen gezinnen drinken Douwe Egberts op jaarbasis – de gerenommeerde kwaliteit en het aroma die zo uniek zijn voor het merk, maar dan onder de vorm van capsules die passen in de Nespresso-koffiemachines. Daarvan zijn er in ons land al 450.000 verkocht. De espressomarkt met capsules is overigens nog het enige koffiesegment waar nog flink wat groei in zit.


De nieuwkomer is al meteen verkrijgbaar in een duizendtal verkooppunten. Douwe Egberts heeft daartoe al akkoorden op zak met Carrefour, Delhaize en Makro. Ook Colruyt staat hoog op het verlanglijstje, maar die onderhandelingen zijn nog niet afgerond, zo viel te horen bij Sara Lee Belgium in Grimbergen.

10% goedkoper

Douwe Egberts L'OR EspressO is meteen te verkrijgen in vier verschillende 100% Arabica-varianten met een verschillende intensiteit: Forza (sterk), Splendente (intens), Delizioso (mild) en Decaffeinato (cafeïnevrij). De capsules zitten verpakt per doos van tien. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 3,09 euro per doos. Dat is meteen een kleine 10% goedkoper dan grote concurrent Nespresso. Die laatste heeft wel nog altijd een ruimer smakenpallet ter beschikking en teert volop op zijn chiquere imago… met dank aan George Clooney en John Malkovich.


Of het Zwitserse Nespresso, net zoals het in Frankrijk al deed, naar de rechter zal stappen omdat Sara Lee het concept van Nespresso “kopieerde”, is nog niet geweten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top