Lange wachttijden voor thuislevering Delhaize

Lange wachttijden voor thuislevering Delhaize

Lange wachttijden voor thuislevering Delhaize

De vernieuwde dienst voor thuislevering bij supermarktketen Delhaize is een groot succes. Daardoor loopt de wachttijd in sommige steden wel hoog op, soms tot zelfs een hele week. Delhaize belooft dat de wachttijden binnenkort zullen slinken.

Snel wachttijden verkorten

Klanten die boodschappen bestellen in Gent en die thuis willen laten leveren, moeten een volledige week wachten. In Brussel en Antwerpen moet er minstens vijf dagen gewacht worden voor de boodschappen geleverd zijn.

 

Bij Delhaize onderkennen ze het probleem en geven ze toe dat ze nog aan het zoeken zijn naar de juiste logistieke invulling van de dienst. “We krijgen honderden bestellingen per dag binnen. We hebben dat niet onderschat, we zitten nog in de fase dat we aan het aftasten zijn. Dit bewijst vooral dat onze nieuwe dienst een enorm succes is”, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan De Tijd.

 

Op korte termijn zal de capaciteit dan ook verhoogd worden en wordt er bekeken hoe de bestelwagens verschillende leveringen beter kunnen combineren, zodat ze sneller kunnen worden afgehandeld. “Dat zou de wachttijden op korte termijn redelijker moeten maken.” Voorlopig wil Delhaize wel nog geen beloftes doen rond de levertijd. “We kunnen niet beloven dat het snel mogelijk wordt om 's avonds te bestellen en de volgende dag uw boodschappen aan huis te krijgen. De meeste mensen zitten daar ook niet op te wachten”, aldus Dekelver.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.