Lange wachttijden voor thuislevering Delhaize

Lange wachttijden voor thuislevering Delhaize

De vernieuwde dienst voor thuislevering bij supermarktketen Delhaize is een groot succes. Daardoor loopt de wachttijd in sommige steden wel hoog op, soms tot zelfs een hele week. Delhaize belooft dat de wachttijden binnenkort zullen slinken.

Snel wachttijden verkorten

Klanten die boodschappen bestellen in Gent en die thuis willen laten leveren, moeten een volledige week wachten. In Brussel en Antwerpen moet er minstens vijf dagen gewacht worden voor de boodschappen geleverd zijn.

 

Bij Delhaize onderkennen ze het probleem en geven ze toe dat ze nog aan het zoeken zijn naar de juiste logistieke invulling van de dienst. “We krijgen honderden bestellingen per dag binnen. We hebben dat niet onderschat, we zitten nog in de fase dat we aan het aftasten zijn. Dit bewijst vooral dat onze nieuwe dienst een enorm succes is”, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan De Tijd.

 

Op korte termijn zal de capaciteit dan ook verhoogd worden en wordt er bekeken hoe de bestelwagens verschillende leveringen beter kunnen combineren, zodat ze sneller kunnen worden afgehandeld. “Dat zou de wachttijden op korte termijn redelijker moeten maken.” Voorlopig wil Delhaize wel nog geen beloftes doen rond de levertijd. “We kunnen niet beloven dat het snel mogelijk wordt om 's avonds te bestellen en de volgende dag uw boodschappen aan huis te krijgen. De meeste mensen zitten daar ook niet op te wachten”, aldus Dekelver.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top