Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

De Brusselse bakkersketen Le Pain Quotidien is bezig met zijn verovering van Brazilië: het aantal vestigingen moet de komende jaren moet stijgen van vier naar vijftien, dankzij de opening van twee tot drie filialen per jaar.

Goede resultaten

Voor die expansie wordt Le Pain Quotidien gefinancierd met Belgisch privékapitaal. Het kan ook goede resultaten tonen in Brazilië, ondanks het feit dat het met de economie in Brazilië niet zo goed gaat.

 

"Een megapolis als São Paulo heeft de veerkracht om een recessie op te vangen", zegt Harold de Fierlant, CEO van de Braziliaanse tak, aan De Standaard. "Wij kunnen groei voorleggen, terwijl de algemene economische situatie in Brazilië verslechtert."

 

Momenteel heeft Le Pain Quotidien 225 vestigingen in 17 landen, waaronder Canada, de Verenigde Staten en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top