Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren | RetailDetail

Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

De Brusselse bakkersketen Le Pain Quotidien is bezig met zijn verovering van Brazilië: het aantal vestigingen moet de komende jaren moet stijgen van vier naar vijftien, dankzij de opening van twee tot drie filialen per jaar.

Goede resultaten

Voor die expansie wordt Le Pain Quotidien gefinancierd met Belgisch privékapitaal. Het kan ook goede resultaten tonen in Brazilië, ondanks het feit dat het met de economie in Brazilië niet zo goed gaat.

 

"Een megapolis als São Paulo heeft de veerkracht om een recessie op te vangen", zegt Harold de Fierlant, CEO van de Braziliaanse tak, aan De Standaard. "Wij kunnen groei voorleggen, terwijl de algemene economische situatie in Brazilië verslechtert."

 

Momenteel heeft Le Pain Quotidien 225 vestigingen in 17 landen, waaronder Canada, de Verenigde Staten en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top