Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren | RetailDetail

Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

De Brusselse bakkersketen Le Pain Quotidien is bezig met zijn verovering van Brazilië: het aantal vestigingen moet de komende jaren moet stijgen van vier naar vijftien, dankzij de opening van twee tot drie filialen per jaar.

Goede resultaten

Voor die expansie wordt Le Pain Quotidien gefinancierd met Belgisch privékapitaal. Het kan ook goede resultaten tonen in Brazilië, ondanks het feit dat het met de economie in Brazilië niet zo goed gaat.

 

"Een megapolis als São Paulo heeft de veerkracht om een recessie op te vangen", zegt Harold de Fierlant, CEO van de Braziliaanse tak, aan De Standaard. "Wij kunnen groei voorleggen, terwijl de algemene economische situatie in Brazilië verslechtert."

 

Momenteel heeft Le Pain Quotidien 225 vestigingen in 17 landen, waaronder Canada, de Verenigde Staten en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.