Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

Le Pain Quotidien wil Brazilië veroveren

De Brusselse bakkersketen Le Pain Quotidien is bezig met zijn verovering van Brazilië: het aantal vestigingen moet de komende jaren moet stijgen van vier naar vijftien, dankzij de opening van twee tot drie filialen per jaar.

Goede resultaten

Voor die expansie wordt Le Pain Quotidien gefinancierd met Belgisch privékapitaal. Het kan ook goede resultaten tonen in Brazilië, ondanks het feit dat het met de economie in Brazilië niet zo goed gaat.

 

"Een megapolis als São Paulo heeft de veerkracht om een recessie op te vangen", zegt Harold de Fierlant, CEO van de Braziliaanse tak, aan De Standaard. "Wij kunnen groei voorleggen, terwijl de algemene economische situatie in Brazilië verslechtert."

 

Momenteel heeft Le Pain Quotidien 225 vestigingen in 17 landen, waaronder Canada, de Verenigde Staten en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top