Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs

Leclerc maakt na 25 jaar comeback in centrum van Parijs

25 jaar nadat de Franse supermarktketen Leclerc besloot om het centrum van de Franse hoofdstad te verlaten, heeft het opnieuw een filiaal geopend in Parijs. Het wil zo onder andere Carrefour en Casino opnieuw het vuur aan de schenen leggen.

Keuze voor opkomende wijk

De nieuwe supermarkt van Leclerc is ondergebracht in een pand van 3000 m² in het 19e arrondissement van Parijs in de wijk Rosa Parks, met een verkoopoppervlakte van 2.000 m². De keuze voor de wijk Rosa Parks is niet toevallig, want die wijk is momenteel sterk in opmars.

 

Sinds Leclerc 25 jaar geleden besloot om zijn laatste filiaal in de Franse hoofdstad te sluiten, hebben concurrenten Casino en Carrefour de stad vrijwel volledig overgenomen op vlak van supermarkten. Met de opening van de nieuwe winkel hoopt Leclerc om een deel van het marktaandeel in Parijs opnieuw in handen te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top