Lidl is adverteerder van het jaar

Lidl is adverteerder van het jaar

Discountketen Lidl is tijdens de Merit Awards 2015, die worden georganiseerd door het vakblad Media Marketing, verkozen tot Advertiser of the Year. Die prijs kreeg het voor zijn nationale campagne rond verse producten.

 

Inspiratie bij H&M en Ikea gehaald

Lidl moest het in de categorie Advertiser of the Year opnemen tegen telecombedrijf Base en de Zweedse woonketen Ikea. Het wist uiteindelijk het laken naar zich toe te trekken met de campagne rond het assortiment verse producten, vaak van Belgische oorsprong, die het ganse jaar werd gevoerd.

 

Volgens Media Marketing haalt Lidl zo zijn inspiratie bij H&M en Ikea, die op het vlak van mode en binnenhuisinrichting hebben gedaan wat Lidl nu poogt te doen met verse producten, namelijk kwalitatieve producten voor iedereen bereikbaar maken. Media Marketing stelt dat Lidl ook werk maakt van vernieuwende promocampagnes “die de strijd aanbinden met voedselverspilling of die de klantenbinding willen versterken”.

 

“De kracht van het merk zit in de mix bestaande uit Duitse striktheid, wendbaarheid, flexibiliteit en tot het uiterste willen gaan”, zei Isabel Peeters van reclamebureau BBDO onlangs. Als voorbeeld haalt ze de campagne rond ‘Soep van de dag’ aan. “Toen we hun het idee voorstelden, zijn ze onmiddellijk akkoord gegaan en hebben ze er alles aan gedaan om ze concreet te maken: de recepten, de packaging, de producen, de communicatie… Alles was rond in een recordtijd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top