Lidl is adverteerder van het jaar | RetailDetail

Lidl is adverteerder van het jaar

Lidl is adverteerder van het jaar

Discountketen Lidl is tijdens de Merit Awards 2015, die worden georganiseerd door het vakblad Media Marketing, verkozen tot Advertiser of the Year. Die prijs kreeg het voor zijn nationale campagne rond verse producten.

 

Inspiratie bij H&M en Ikea gehaald

Lidl moest het in de categorie Advertiser of the Year opnemen tegen telecombedrijf Base en de Zweedse woonketen Ikea. Het wist uiteindelijk het laken naar zich toe te trekken met de campagne rond het assortiment verse producten, vaak van Belgische oorsprong, die het ganse jaar werd gevoerd.

 

Volgens Media Marketing haalt Lidl zo zijn inspiratie bij H&M en Ikea, die op het vlak van mode en binnenhuisinrichting hebben gedaan wat Lidl nu poogt te doen met verse producten, namelijk kwalitatieve producten voor iedereen bereikbaar maken. Media Marketing stelt dat Lidl ook werk maakt van vernieuwende promocampagnes “die de strijd aanbinden met voedselverspilling of die de klantenbinding willen versterken”.

 

“De kracht van het merk zit in de mix bestaande uit Duitse striktheid, wendbaarheid, flexibiliteit en tot het uiterste willen gaan”, zei Isabel Peeters van reclamebureau BBDO onlangs. Als voorbeeld haalt ze de campagne rond ‘Soep van de dag’ aan. “Toen we hun het idee voorstelden, zijn ze onmiddellijk akkoord gegaan en hebben ze er alles aan gedaan om ze concreet te maken: de recepten, de packaging, de producen, de communicatie… Alles was rond in een recordtijd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top