Lidl is adverteerder van het jaar | RetailDetail

Lidl is adverteerder van het jaar

Lidl is adverteerder van het jaar

Discountketen Lidl is tijdens de Merit Awards 2015, die worden georganiseerd door het vakblad Media Marketing, verkozen tot Advertiser of the Year. Die prijs kreeg het voor zijn nationale campagne rond verse producten.

 

Inspiratie bij H&M en Ikea gehaald

Lidl moest het in de categorie Advertiser of the Year opnemen tegen telecombedrijf Base en de Zweedse woonketen Ikea. Het wist uiteindelijk het laken naar zich toe te trekken met de campagne rond het assortiment verse producten, vaak van Belgische oorsprong, die het ganse jaar werd gevoerd.

 

Volgens Media Marketing haalt Lidl zo zijn inspiratie bij H&M en Ikea, die op het vlak van mode en binnenhuisinrichting hebben gedaan wat Lidl nu poogt te doen met verse producten, namelijk kwalitatieve producten voor iedereen bereikbaar maken. Media Marketing stelt dat Lidl ook werk maakt van vernieuwende promocampagnes “die de strijd aanbinden met voedselverspilling of die de klantenbinding willen versterken”.

 

“De kracht van het merk zit in de mix bestaande uit Duitse striktheid, wendbaarheid, flexibiliteit en tot het uiterste willen gaan”, zei Isabel Peeters van reclamebureau BBDO onlangs. Als voorbeeld haalt ze de campagne rond ‘Soep van de dag’ aan. “Toen we hun het idee voorstelden, zijn ze onmiddellijk akkoord gegaan en hebben ze er alles aan gedaan om ze concreet te maken: de recepten, de packaging, de producen, de communicatie… Alles was rond in een recordtijd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.