Lidl begint aanwervingen voor conceptwinkel in Geel | RetailDetail

Lidl begint aanwervingen voor conceptwinkel in Geel

Lidl begint aanwervingen voor conceptwinkel in Geel

Discounter Lidl is gestart met de aanwervingen voor de nieuwe conceptwinkel die binnenkort open gaat in Geel. De bouw van die winkel is al gestart en het moet de eerste van zijn soort in België worden.

Primeur

Geel krijgt zo de primeur voor een volledig nieuw concept, dat volgens Lidl ‘het warenhuis van de toekomst’ is. De werkzaamheden zijn wel al gestart, maar zullen nog minstens een half jaar in beslag nemen. De nieuwe winkel zal zijn deuren openen vlakbij het huidige filiaal in de Dr. Vandeperrestraat.

 

Al het personeel dat momenteel al aan de slag is in Geel zal mee verhuizen naar de nieuwe winkel, maar Lidl is ook op zoek naar negen nieuwe medewerkers. Daarvoor organiseert het op 30 juni een jobdag in de gemeente.

 

Geel zal niet de enige plek in België zijn waar het nieuwe concept geïntroduceerd wordt. Later moeten ook andere gemeenten volgen. De keuze voor Geel is er gekomen omdat daar voldoende ruimte aanwezig was.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.