Lidl België start met vergelijkende reclame | RetailDetail

Lidl België start met vergelijkende reclame

Lidl België start met vergelijkende reclame

Lidl is nu ook in België gestart met een nieuwe campagne die is gestoeld op vergelijkende reclame. Daarbij wil de discounter het prijsverschil tussen huismerken en A-merken naast elkaar zetten en duidelijk maken dat klanten bij Lidl de keuze hebben.

‘Jij hebt de keuze’

De campagne ‘Jij hebt de keuze’ is een kopie van de campagne ‘Du hast die Wahl’, die al langer loopt in Duitsland. Daarbij zegt de keten in eerste instantie dat haar huismerken goede kwaliteit leveren, maar tegen een scherpere prijs. Lidl wil daarnaast echter ook aantonen dat klanten die A-merken verkiezen, ook bij hen terecht kunnen.

 

Niet enkel in reclamefilmpjes wordt de vergelijking gemaakt, maar ook in de folder van Lidl worden de producten rechtstreeks tegenover elkaar geplaatst. Zowel bij de folder van deze week als bij die van volgende week, is de nieuwe campagne nadrukkelijk aanwezig op de eerste pagina. Ook in de folder worden op de eerste pagina’s enkele producten tegenover elkaar geplaatst.

 

A-merken klein onderdeel assortiment

Met de campagne bouwt Lidl verder op zijn nieuwe winkelconcepten, die meer inzetten op winkelcomfort en minder de uitstraling hebben van wat de consument als een typische discounter zou categoriseren. Toch wil dat alles niet zeggen dat Lidl plots voornamelijk A-merken gaat verkopen: momenteel bestaat het assortiment voor 10% uit A-merken en dat zal in de toekomst niet sterk stijgen.

 

“Wij beschouwen merken vooral als een service naar onze klanten, we blijven in de eerste plaats een huismerkenretailer. We doen wel wat meer bijkomende tijdelijke acties met A-merken: een speciale pot van Nutella bijvoorbeeld, of een wasmiddel dat we normaal niet in het assortiment hebben. Zo blijven we onze klanten verrassen”, zei algemeen directeur Boudewijn van den Brand daar eerder al over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen ze boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.