Lidl heeft nu ook in België een webshop | RetailDetail

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Vanaf vandaag is het ook in België mogelijk om bij discounter Lidl online aankopen te doen. De keten experimenteert al enkele jaren met online verkoop in Duitsland en brengt met België zijn webwinkel voor het eerst naar het buitenland.

Verwerkt in Duitsland

In een eerste fase zal Lidl ongeveer 350 artikelen uit het non-foodassortiment online aanbieden. Het gaat daarbij over zaken als tuingereedschap, kleding en kookgerief. Die producten worden ook in de winkels aangeboden, maar zijn daar vaak slechts enkele dagen beschikbaar.

 

“Maar op onze webshop zullen we sommige artikelen langer aanbieden. Een T-shirt kan bijvoorbeeld het hele jaar beschikbaar zijn en een ski-jas de hele winter”, zegt Marjolein Frederickx, e-commercemanager bij Lidl België, aan De Tijd. Ook grotere artikelen, die niet in de winkels passen, zullen via de webshop worden aangeboden.

 

Online bestellingen zullen na twee werkdagen aan huis geleverd worden. Lidl vraagt daarvoor 2,99 euro verzendingskosten. Alle online bestellingen worden verwerkt in de Lidl-magazijnen in de Duitse steden Kremmen en Speyer. “Dat is efficiënter, want Lidl Duitsland heeft al zeven jaar ervaring met e-commerce. Later kunnen we beslissen de logistiek van onze webwinkel anders aan te pakken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.