Lidl heeft nu ook in België een webshop | RetailDetail

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Vanaf vandaag is het ook in België mogelijk om bij discounter Lidl online aankopen te doen. De keten experimenteert al enkele jaren met online verkoop in Duitsland en brengt met België zijn webwinkel voor het eerst naar het buitenland.

Verwerkt in Duitsland

In een eerste fase zal Lidl ongeveer 350 artikelen uit het non-foodassortiment online aanbieden. Het gaat daarbij over zaken als tuingereedschap, kleding en kookgerief. Die producten worden ook in de winkels aangeboden, maar zijn daar vaak slechts enkele dagen beschikbaar.

 

“Maar op onze webshop zullen we sommige artikelen langer aanbieden. Een T-shirt kan bijvoorbeeld het hele jaar beschikbaar zijn en een ski-jas de hele winter”, zegt Marjolein Frederickx, e-commercemanager bij Lidl België, aan De Tijd. Ook grotere artikelen, die niet in de winkels passen, zullen via de webshop worden aangeboden.

 

Online bestellingen zullen na twee werkdagen aan huis geleverd worden. Lidl vraagt daarvoor 2,99 euro verzendingskosten. Alle online bestellingen worden verwerkt in de Lidl-magazijnen in de Duitse steden Kremmen en Speyer. “Dat is efficiënter, want Lidl Duitsland heeft al zeven jaar ervaring met e-commerce. Later kunnen we beslissen de logistiek van onze webwinkel anders aan te pakken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top