Lidl heeft nu ook in België een webshop

Lidl heeft nu ook in België een webshop

Vanaf vandaag is het ook in België mogelijk om bij discounter Lidl online aankopen te doen. De keten experimenteert al enkele jaren met online verkoop in Duitsland en brengt met België zijn webwinkel voor het eerst naar het buitenland.

Verwerkt in Duitsland

In een eerste fase zal Lidl ongeveer 350 artikelen uit het non-foodassortiment online aanbieden. Het gaat daarbij over zaken als tuingereedschap, kleding en kookgerief. Die producten worden ook in de winkels aangeboden, maar zijn daar vaak slechts enkele dagen beschikbaar.

 

“Maar op onze webshop zullen we sommige artikelen langer aanbieden. Een T-shirt kan bijvoorbeeld het hele jaar beschikbaar zijn en een ski-jas de hele winter”, zegt Marjolein Frederickx, e-commercemanager bij Lidl België, aan De Tijd. Ook grotere artikelen, die niet in de winkels passen, zullen via de webshop worden aangeboden.

 

Online bestellingen zullen na twee werkdagen aan huis geleverd worden. Lidl vraagt daarvoor 2,99 euro verzendingskosten. Alle online bestellingen worden verwerkt in de Lidl-magazijnen in de Duitse steden Kremmen en Speyer. “Dat is efficiënter, want Lidl Duitsland heeft al zeven jaar ervaring met e-commerce. Later kunnen we beslissen de logistiek van onze webwinkel anders aan te pakken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top