Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem | RetailDetail

Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem

Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem

Discounter Lidl investeert 37 miljoen in de uitbreiding van zijn distributiecentrum in Wevelgem. De site zal met 16.000 m² uitgebreid worden, met onder andere een volledig nieuwe gekoelde ruimte.

Meer ruimte voor verse voeding

Het distributiecentrum in Wevelgem is één van de vier Lidl-distributiecentra in België. Van daaruit bevoorraadt de discounter 85 filialen in de provincies Oost- en West-Vlaanderen en Henegouwen. Lidl wil de komende vijf jaar nog eens vijftig nieuwe winkels openen in België en daarom moet het logistieke apparaat meegroeien. “In Wevelgem botsen we vandaag op onze limieten wat betreft de capaciteit voor verse producten, waardoor er ook onvoldoende basis is voor de verdere vernieuwing en de uitbreiding van het winkelnetwerk in de regio”, zegt woordvoerster Evelyne Raymakers.

 

Daarom volgt nu een investering van 37 miljoen euro, waardoor onder andere de opslagcapaciteit zal verdubbeld worden naar 23.000 paletten en er meer ruimte komt voor dagelijkse verse voeding. Er komt ook een diepvriesafdeling, een grote wasstraat voor diepvriesboxen en een volledig uitgerust recyclagepark. Het vernieuwde distributiecentrum moet in 2017 volledig operationeel zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.