Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem | RetailDetail

Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem

Lidl investeert 37 miljoen euro in distributiecentrum Wevelgem

Discounter Lidl investeert 37 miljoen in de uitbreiding van zijn distributiecentrum in Wevelgem. De site zal met 16.000 m² uitgebreid worden, met onder andere een volledig nieuwe gekoelde ruimte.

Meer ruimte voor verse voeding

Het distributiecentrum in Wevelgem is één van de vier Lidl-distributiecentra in België. Van daaruit bevoorraadt de discounter 85 filialen in de provincies Oost- en West-Vlaanderen en Henegouwen. Lidl wil de komende vijf jaar nog eens vijftig nieuwe winkels openen in België en daarom moet het logistieke apparaat meegroeien. “In Wevelgem botsen we vandaag op onze limieten wat betreft de capaciteit voor verse producten, waardoor er ook onvoldoende basis is voor de verdere vernieuwing en de uitbreiding van het winkelnetwerk in de regio”, zegt woordvoerster Evelyne Raymakers.

 

Daarom volgt nu een investering van 37 miljoen euro, waardoor onder andere de opslagcapaciteit zal verdubbeld worden naar 23.000 paletten en er meer ruimte komt voor dagelijkse verse voeding. Er komt ook een diepvriesafdeling, een grote wasstraat voor diepvriesboxen en een volledig uitgerust recyclagepark. Het vernieuwde distributiecentrum moet in 2017 volledig operationeel zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top