Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio | RetailDetail

Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio

Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio

Discounter Lidl gaat 45 miljoen euro investeren in de Brusselse regio en zo meer dan 110 nieuwe banen creëren. Dankzij de investeringen zullen er in 2017 vier nieuwe winkels openen in de regio, terwijl twee andere filialen worden gerenoveerd.

Focus op verse producten

De vier nieuwe winkels die de komende jaren hun deuren moeten openen in de Brusselse regio zullen te vinden zijn Anderlecht, Molenbeek, Machelen en Evere. De supermarkten in Vilvoorde en Sint-Agatha-Berchem zullen dan weer een grondige facelift krijgen, waarbij de winkeloppervlakte wordt vergroot. De oppervlaktes van de nieuwe winkels zullen variëren van 925 tot 1505 m²: die laatste (in Molenbeek) wordt meteen de grootste vestiging in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. 

 

Ook de winkelbeleving wordt verbeterd: “De verse producten en bakkerijproducten krijgen de hoofdrol in deze nieuwe winkels. Ook de visafdeling en de los verkrijgbare verse noten zullen in de spotlights staan. Dit alles moet ervoor zorgen dat de klant een nog leukere winkelervaring beleeft”, stelt Lidl in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.