Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio | RetailDetail

Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio

Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio

Discounter Lidl gaat 45 miljoen euro investeren in de Brusselse regio en zo meer dan 110 nieuwe banen creëren. Dankzij de investeringen zullen er in 2017 vier nieuwe winkels openen in de regio, terwijl twee andere filialen worden gerenoveerd.

Focus op verse producten

De vier nieuwe winkels die de komende jaren hun deuren moeten openen in de Brusselse regio zullen te vinden zijn Anderlecht, Molenbeek, Machelen en Evere. De supermarkten in Vilvoorde en Sint-Agatha-Berchem zullen dan weer een grondige facelift krijgen, waarbij de winkeloppervlakte wordt vergroot. De oppervlaktes van de nieuwe winkels zullen variëren van 925 tot 1505 m²: die laatste (in Molenbeek) wordt meteen de grootste vestiging in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. 

 

Ook de winkelbeleving wordt verbeterd: “De verse producten en bakkerijproducten krijgen de hoofdrol in deze nieuwe winkels. Ook de visafdeling en de los verkrijgbare verse noten zullen in de spotlights staan. Dit alles moet ervoor zorgen dat de klant een nog leukere winkelervaring beleeft”, stelt Lidl in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top