Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio

Lidl investeert 45 miljoen euro in Brusselse regio

Discounter Lidl gaat 45 miljoen euro investeren in de Brusselse regio en zo meer dan 110 nieuwe banen creëren. Dankzij de investeringen zullen er in 2017 vier nieuwe winkels openen in de regio, terwijl twee andere filialen worden gerenoveerd.

Focus op verse producten

De vier nieuwe winkels die de komende jaren hun deuren moeten openen in de Brusselse regio zullen te vinden zijn Anderlecht, Molenbeek, Machelen en Evere. De supermarkten in Vilvoorde en Sint-Agatha-Berchem zullen dan weer een grondige facelift krijgen, waarbij de winkeloppervlakte wordt vergroot. De oppervlaktes van de nieuwe winkels zullen variëren van 925 tot 1505 m²: die laatste (in Molenbeek) wordt meteen de grootste vestiging in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. 

 

Ook de winkelbeleving wordt verbeterd: “De verse producten en bakkerijproducten krijgen de hoofdrol in deze nieuwe winkels. Ook de visafdeling en de los verkrijgbare verse noten zullen in de spotlights staan. Dit alles moet ervoor zorgen dat de klant een nog leukere winkelervaring beleeft”, stelt Lidl in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top