Lidl klopt Aldi in omzetstrijd discounters | RetailDetail

Lidl klopt Aldi in omzetstrijd discounters

Lidl klopt Aldi in omzetstrijd discounters

De Duitse supermarktketen Lidl zal in het huidige boekjaar, dat in februari wordt afgesloten, een omzet halen van ongeveer 70 miljard euro. Daarmee doet het beter dan de gecombineerde omzet van Aldi Süd en Aldi Nord.

Uitbouw online verkoop

De omzet van discountketen Aldi wordt wel niet officieel vrijgegeven, maar die wordt momenteel geschat op een bedrag van ongeveer 65 miljard euro, waarmee het dus minder goed doet dan Lidl. De komende jaren zou dat gat bovendien nog groter kunnen worden.

 

Lidl heeft immers plannen om in 2018 zijn eerste winkels te openen in Servië en de Verenigde Staten, twee markten waar Aldi al langer actief is, en het blijft ook verder investeren in de uitbouw van de webshop. Die lanceerde dit jaar ook in België en in Duitsland zijn er al pilootprojecten met de online verkoop van verse voeding. Lidl denkt, net als Aldi trouwens, ook aan de een Chinese versie van zijn webshop.

 

Lidl maakt deel uit van de Schwarz groep, waartoe ook hypermarktketen Kaufland behoort. Samen halen die een omzet van ongeveer 90 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.