Lidl laat klant gratis opladen | RetailDetail

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl installeert dit jaar bij nieuwe winkels in Nederland tien snellaadpalen waarmee de klant gratis groene stroom kan opladen. Lidl in Halsteren, Zaandam, Wolvega en Tilburg zijn de eerste supermarkten met een laadpaal.

 

Aantrekkelijke extra service

Volgens Marcel Ganzenboom, hoofd bouwzaken van Lidl Nederland, zijn de snellaadpalen vooral een extra service naar de klant. ‘Elektrisch rijden neemt snel toe in Nederland. Door te investeren in deze toekomstbestendige service kunnen onze klanten tijdens het laden meteen boodschappen doen’, zegt Ganzenboom in DuurzaamBedrijfsleven.nl. De laadpaal kan een auto binnen twintig minuten nagenoeg volledig opladen.

 

De supermarktketen plaatst de laadpalen in samenwerking met ABB, marktleider op het gebied van energie- en automatiseringstechnologie. De snelladers komen bij winkels met zonnepanelen. Wanneer de zon niet schijnt, gebruikt Lidl groene stroom afkomstig van Europese windenergie.

 

"Uit onderzoek dat we door marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel hebben laten uitvoeren, blijkt bovendien dat consumenten bereid zijn om te rijden om bij Lidl te komen winkelen als ze daar hun elektrische auto kunnen opladen", aldus Ganzenboom. Daarnaast zijn de laadpalen een toevoeging aan het duurzame imago van Lidl.

 

Investeren in duurzaamheid

Lidl investeert al langer in duurzaamheid, door groene stroom te gebruiken en door 12.500 zonnepanelen op de daken van Nederlandse filialen. Inmiddels voldoen ruim tien supermarkten aan de eisen van Energielabel A++++. Het nieuwe distributiecentrum in Waddinxveen krijgt eveneens 4000 zonnepanelen. De discounter denkt dit jaar ongeveer zes miljoen euro in energiezuinige maatregelen te investeren.

 

Ook in België biedt Lidl klanten groene stroom: daar krijgen winkels in Hamme, Scherpenheuvel en Rocourt dit jaar elektrische laadpalen op zonne-energie. Winkels in Mariakerke, Elsene en Sint-Niklaas hebben al laadpalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.