Lidl laat klant gratis opladen | RetailDetail

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl installeert dit jaar bij nieuwe winkels in Nederland tien snellaadpalen waarmee de klant gratis groene stroom kan opladen. Lidl in Halsteren, Zaandam, Wolvega en Tilburg zijn de eerste supermarkten met een laadpaal.

 

Aantrekkelijke extra service

Volgens Marcel Ganzenboom, hoofd bouwzaken van Lidl Nederland, zijn de snellaadpalen vooral een extra service naar de klant. ‘Elektrisch rijden neemt snel toe in Nederland. Door te investeren in deze toekomstbestendige service kunnen onze klanten tijdens het laden meteen boodschappen doen’, zegt Ganzenboom in DuurzaamBedrijfsleven.nl. De laadpaal kan een auto binnen twintig minuten nagenoeg volledig opladen.

 

De supermarktketen plaatst de laadpalen in samenwerking met ABB, marktleider op het gebied van energie- en automatiseringstechnologie. De snelladers komen bij winkels met zonnepanelen. Wanneer de zon niet schijnt, gebruikt Lidl groene stroom afkomstig van Europese windenergie.

 

"Uit onderzoek dat we door marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel hebben laten uitvoeren, blijkt bovendien dat consumenten bereid zijn om te rijden om bij Lidl te komen winkelen als ze daar hun elektrische auto kunnen opladen", aldus Ganzenboom. Daarnaast zijn de laadpalen een toevoeging aan het duurzame imago van Lidl.

 

Investeren in duurzaamheid

Lidl investeert al langer in duurzaamheid, door groene stroom te gebruiken en door 12.500 zonnepanelen op de daken van Nederlandse filialen. Inmiddels voldoen ruim tien supermarkten aan de eisen van Energielabel A++++. Het nieuwe distributiecentrum in Waddinxveen krijgt eveneens 4000 zonnepanelen. De discounter denkt dit jaar ongeveer zes miljoen euro in energiezuinige maatregelen te investeren.

 

Ook in België biedt Lidl klanten groene stroom: daar krijgen winkels in Hamme, Scherpenheuvel en Rocourt dit jaar elektrische laadpalen op zonne-energie. Winkels in Mariakerke, Elsene en Sint-Niklaas hebben al laadpalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top