Lidl laat klant gratis opladen

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl installeert dit jaar bij nieuwe winkels in Nederland tien snellaadpalen waarmee de klant gratis groene stroom kan opladen. Lidl in Halsteren, Zaandam, Wolvega en Tilburg zijn de eerste supermarkten met een laadpaal.

 

Aantrekkelijke extra service

Volgens Marcel Ganzenboom, hoofd bouwzaken van Lidl Nederland, zijn de snellaadpalen vooral een extra service naar de klant. ‘Elektrisch rijden neemt snel toe in Nederland. Door te investeren in deze toekomstbestendige service kunnen onze klanten tijdens het laden meteen boodschappen doen’, zegt Ganzenboom in DuurzaamBedrijfsleven.nl. De laadpaal kan een auto binnen twintig minuten nagenoeg volledig opladen.

 

De supermarktketen plaatst de laadpalen in samenwerking met ABB, marktleider op het gebied van energie- en automatiseringstechnologie. De snelladers komen bij winkels met zonnepanelen. Wanneer de zon niet schijnt, gebruikt Lidl groene stroom afkomstig van Europese windenergie.

 

"Uit onderzoek dat we door marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel hebben laten uitvoeren, blijkt bovendien dat consumenten bereid zijn om te rijden om bij Lidl te komen winkelen als ze daar hun elektrische auto kunnen opladen", aldus Ganzenboom. Daarnaast zijn de laadpalen een toevoeging aan het duurzame imago van Lidl.

 

Investeren in duurzaamheid

Lidl investeert al langer in duurzaamheid, door groene stroom te gebruiken en door 12.500 zonnepanelen op de daken van Nederlandse filialen. Inmiddels voldoen ruim tien supermarkten aan de eisen van Energielabel A++++. Het nieuwe distributiecentrum in Waddinxveen krijgt eveneens 4000 zonnepanelen. De discounter denkt dit jaar ongeveer zes miljoen euro in energiezuinige maatregelen te investeren.

 

Ook in België biedt Lidl klanten groene stroom: daar krijgen winkels in Hamme, Scherpenheuvel en Rocourt dit jaar elektrische laadpalen op zonne-energie. Winkels in Mariakerke, Elsene en Sint-Niklaas hebben al laadpalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top