Lidl laat klant gratis opladen

Lidl laat klant gratis opladen

Lidl installeert dit jaar bij nieuwe winkels in Nederland tien snellaadpalen waarmee de klant gratis groene stroom kan opladen. Lidl in Halsteren, Zaandam, Wolvega en Tilburg zijn de eerste supermarkten met een laadpaal.

 

Aantrekkelijke extra service

Volgens Marcel Ganzenboom, hoofd bouwzaken van Lidl Nederland, zijn de snellaadpalen vooral een extra service naar de klant. ‘Elektrisch rijden neemt snel toe in Nederland. Door te investeren in deze toekomstbestendige service kunnen onze klanten tijdens het laden meteen boodschappen doen’, zegt Ganzenboom in DuurzaamBedrijfsleven.nl. De laadpaal kan een auto binnen twintig minuten nagenoeg volledig opladen.

 

De supermarktketen plaatst de laadpalen in samenwerking met ABB, marktleider op het gebied van energie- en automatiseringstechnologie. De snelladers komen bij winkels met zonnepanelen. Wanneer de zon niet schijnt, gebruikt Lidl groene stroom afkomstig van Europese windenergie.

 

"Uit onderzoek dat we door marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel hebben laten uitvoeren, blijkt bovendien dat consumenten bereid zijn om te rijden om bij Lidl te komen winkelen als ze daar hun elektrische auto kunnen opladen", aldus Ganzenboom. Daarnaast zijn de laadpalen een toevoeging aan het duurzame imago van Lidl.

 

Investeren in duurzaamheid

Lidl investeert al langer in duurzaamheid, door groene stroom te gebruiken en door 12.500 zonnepanelen op de daken van Nederlandse filialen. Inmiddels voldoen ruim tien supermarkten aan de eisen van Energielabel A++++. Het nieuwe distributiecentrum in Waddinxveen krijgt eveneens 4000 zonnepanelen. De discounter denkt dit jaar ongeveer zes miljoen euro in energiezuinige maatregelen te investeren.

 

Ook in België biedt Lidl klanten groene stroom: daar krijgen winkels in Hamme, Scherpenheuvel en Rocourt dit jaar elektrische laadpalen op zonne-energie. Winkels in Mariakerke, Elsene en Sint-Niklaas hebben al laadpalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen zeventig banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oetker, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Back to top