Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn | RetailDetail

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Op 26 juli opent in Turnhout een nieuwe vestiging van supermarktketen Lidl. Die neemt daar de intrek in een voormalig pand van Albert Heijn. In september en oktober gebeurt hetzelfde in Oudenaarde en Leuven.

Veel aandacht voor lokale producten

In Turnhout heropent de eerste van drie vestigingen die Lidl in maart overnam van Albert Heijn. De winkel heeft een oppervlakte van 1.400 vierkante meter en 220 parkeerplaatsen. Hij biedt werk voor 34 medewerkers. Het gaat daarbij over voormalige werknemers van Albert Heijn en personen die in het oude filiaal in Turnhout aan de slag waren.

 

“De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Jaarlijks willen we een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België. Tegen 2020 zal Lidl zo 2.000 nieuwe banen creëren in België.

 

Het assortiment van de nieuwe winkel bestaat uit 1.500 producten, waarvan 90 procent eigen merken. Er wordt ook veel aandacht geschonken aan lokale producten. “We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer 50 procent van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien. Dit filiaal krijgt ook een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant”, zegt Colbrandt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.