Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Op 26 juli opent in Turnhout een nieuwe vestiging van supermarktketen Lidl. Die neemt daar de intrek in een voormalig pand van Albert Heijn. In september en oktober gebeurt hetzelfde in Oudenaarde en Leuven.

Veel aandacht voor lokale producten

In Turnhout heropent de eerste van drie vestigingen die Lidl in maart overnam van Albert Heijn. De winkel heeft een oppervlakte van 1.400 vierkante meter en 220 parkeerplaatsen. Hij biedt werk voor 34 medewerkers. Het gaat daarbij over voormalige werknemers van Albert Heijn en personen die in het oude filiaal in Turnhout aan de slag waren.

 

“De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Jaarlijks willen we een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België. Tegen 2020 zal Lidl zo 2.000 nieuwe banen creëren in België.

 

Het assortiment van de nieuwe winkel bestaat uit 1.500 producten, waarvan 90 procent eigen merken. Er wordt ook veel aandacht geschonken aan lokale producten. “We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer 50 procent van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien. Dit filiaal krijgt ook een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant”, zegt Colbrandt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Back to top