Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Op 26 juli opent in Turnhout een nieuwe vestiging van supermarktketen Lidl. Die neemt daar de intrek in een voormalig pand van Albert Heijn. In september en oktober gebeurt hetzelfde in Oudenaarde en Leuven.

Veel aandacht voor lokale producten

In Turnhout heropent de eerste van drie vestigingen die Lidl in maart overnam van Albert Heijn. De winkel heeft een oppervlakte van 1.400 vierkante meter en 220 parkeerplaatsen. Hij biedt werk voor 34 medewerkers. Het gaat daarbij over voormalige werknemers van Albert Heijn en personen die in het oude filiaal in Turnhout aan de slag waren.

 

“De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Jaarlijks willen we een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België. Tegen 2020 zal Lidl zo 2.000 nieuwe banen creëren in België.

 

Het assortiment van de nieuwe winkel bestaat uit 1.500 producten, waarvan 90 procent eigen merken. Er wordt ook veel aandacht geschonken aan lokale producten. “We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer 50 procent van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien. Dit filiaal krijgt ook een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant”, zegt Colbrandt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

Back to top