Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Op 26 juli opent in Turnhout een nieuwe vestiging van supermarktketen Lidl. Die neemt daar de intrek in een voormalig pand van Albert Heijn. In september en oktober gebeurt hetzelfde in Oudenaarde en Leuven.

Veel aandacht voor lokale producten

In Turnhout heropent de eerste van drie vestigingen die Lidl in maart overnam van Albert Heijn. De winkel heeft een oppervlakte van 1.400 vierkante meter en 220 parkeerplaatsen. Hij biedt werk voor 34 medewerkers. Het gaat daarbij over voormalige werknemers van Albert Heijn en personen die in het oude filiaal in Turnhout aan de slag waren.

 

“De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Jaarlijks willen we een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België. Tegen 2020 zal Lidl zo 2.000 nieuwe banen creëren in België.

 

Het assortiment van de nieuwe winkel bestaat uit 1.500 producten, waarvan 90 procent eigen merken. Er wordt ook veel aandacht geschonken aan lokale producten. “We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer 50 procent van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien. Dit filiaal krijgt ook een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant”, zegt Colbrandt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top