Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn | RetailDetail

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Lidl neemt in Turnhout intrek in voormalige Albert Heijn

Op 26 juli opent in Turnhout een nieuwe vestiging van supermarktketen Lidl. Die neemt daar de intrek in een voormalig pand van Albert Heijn. In september en oktober gebeurt hetzelfde in Oudenaarde en Leuven.

Veel aandacht voor lokale producten

In Turnhout heropent de eerste van drie vestigingen die Lidl in maart overnam van Albert Heijn. De winkel heeft een oppervlakte van 1.400 vierkante meter en 220 parkeerplaatsen. Hij biedt werk voor 34 medewerkers. Het gaat daarbij over voormalige werknemers van Albert Heijn en personen die in het oude filiaal in Turnhout aan de slag waren.

 

“De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Jaarlijks willen we een tiental nieuwe winkels openen en nog eens enkele tientallen vernieuwen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl België. Tegen 2020 zal Lidl zo 2.000 nieuwe banen creëren in België.

 

Het assortiment van de nieuwe winkel bestaat uit 1.500 producten, waarvan 90 procent eigen merken. Er wordt ook veel aandacht geschonken aan lokale producten. “We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer 50 procent van onze groenten en fruit Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel nog groter. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien. Dit filiaal krijgt ook een bio-hoek waar ons steeds groter wordend bio-assortiment duidelijk zichtbaar is voor de klant”, zegt Colbrandt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top