Lidl op veroveringstocht in Luxemburg

Lidl op veroveringstocht in Luxemburg

Vandaag heeft Lidl z’n Luxemburgse expansiestrategie toegelicht. De versdiscounter wil liefst 12 bijkomende winkels openen in het Groothertogdom. 

 

Investering: 100 miljoen euro

Dat heeft de retailer meegedeeld in een persbericht, bij de opening van zijn achtste verkooppunt vanochtend, in Strassen. Tegen 2023 wil Lidl 19 winkels hebben in Luxemburg. De eerstvolgende opening is gepland op 23 maart in Beggen, daarna volgen nog Esch-sur-Alzette, Foetz, Dudelange en Howald.


Naast deze openingen worden ook enkele bestaande winkels verbouwd en vergroot: Pétange, Ingeldorf en Differdange (wat trouwens de eerste vestiging was van Lidl in Luxemburg). Het gaat in totaal om een investering van zo’n 100 miljoen euro, die 150 bijkomende arbeidsplaatsen oplevert.

 

Grotere winkels

De nieuwe winkel in Strassen is 1.000 m² groot. Lidl wil in de toekomst nog grotere verkooppunten openen, tot 1.600 m², om het assortiment van 1.800 referenties beter tot zijn recht te laten komen. 


Vooral de versafdelingen en de bakkerij krijgen een hoofdrol in het nieuwe winkelconcept. Nieuw in de winkelrekken zijn al een vijftigtal producten uit de lokale landbouw, een aanbod dat Lidl naar eigen zeggen ook in andere afdelingen wil uitbreiden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top