Lidl op veroveringstocht in Luxemburg

Lidl op veroveringstocht in Luxemburg

Vandaag heeft Lidl z’n Luxemburgse expansiestrategie toegelicht. De versdiscounter wil liefst 12 bijkomende winkels openen in het Groothertogdom. 

 

Investering: 100 miljoen euro

Dat heeft de retailer meegedeeld in een persbericht, bij de opening van zijn achtste verkooppunt vanochtend, in Strassen. Tegen 2023 wil Lidl 19 winkels hebben in Luxemburg. De eerstvolgende opening is gepland op 23 maart in Beggen, daarna volgen nog Esch-sur-Alzette, Foetz, Dudelange en Howald.


Naast deze openingen worden ook enkele bestaande winkels verbouwd en vergroot: Pétange, Ingeldorf en Differdange (wat trouwens de eerste vestiging was van Lidl in Luxemburg). Het gaat in totaal om een investering van zo’n 100 miljoen euro, die 150 bijkomende arbeidsplaatsen oplevert.

 

Grotere winkels

De nieuwe winkel in Strassen is 1.000 m² groot. Lidl wil in de toekomst nog grotere verkooppunten openen, tot 1.600 m², om het assortiment van 1.800 referenties beter tot zijn recht te laten komen. 


Vooral de versafdelingen en de bakkerij krijgen een hoofdrol in het nieuwe winkelconcept. Nieuw in de winkelrekken zijn al een vijftigtal producten uit de lokale landbouw, een aanbod dat Lidl naar eigen zeggen ook in andere afdelingen wil uitbreiden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top