Lidl opent afhaalpunten bij 3 winkels

Lidl opent afhaalpunten bij 3 winkels

Supermarktketen Lidl heeft bij drie vestigingen een afhaalpunt geopend. Klanten kunnen voortaan hun online bestellingen afhalen in de winkels in Ekeren, Evere en Hamme. Binnen een jaar wordt de test geëvalueerd.

“Snel en efficiënt”

Voor de afhaalpunten maakt Lidl gebruik van het Cubee-lockersysteem. Dat laat gebruikers ook toe om pakjes van andere webshops te ontvangen of te verzenden. Het is ook de bedoeling om bestellingen geplaatst via de online Lidl-Shop af te leveren in andere Cubee-afhaalpunten.

 

“We hebben gekozen voor een eenvoudige, snelle en efficiënte afleveringsmethode. Nadat de klant zijn bestelling heeft doorgegeven en afgerekend op lidl-shop.be, ontvangt hij een bestelnummer”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België. “Bij aankomst van de bestelling wordt hij verwittigd via e-mail. Daarna hoeft de klant enkel de reservatiecode van zijn bestelling voor te leggen aan de terminal van het afhaalpunt.”

 

De drie afhaalpunten zijn te vinden op de parking van de winkels en bevatten telkens 58 kluisjes, die geschikt zijn voor 90% van de producten die op de webshop van Lidl te vinden zijn. De leveringstermijn en de verzendkosten zijn hetzelfde als voor leveringen aan huis.

 

De nieuwe dienst wordt een jaar getest, waarna wordt gekeken of het in de toekomst verder wordt uitgebreid. “Zo kunnen onze klanten in Evere, Hamme en Ekeren alvast wennen aan dit systeem van afhaalpunten, daarna zullen we het verder uitwerken op basis van hun feedback.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6 procent gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan de overname van WhiteWave. Op vergelijkbare basis was de groei 4,7 procent.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Back to top