Lidl opent afhaalpunten bij 3 winkels | RetailDetail

Lidl opent afhaalpunten bij 3 winkels

Lidl opent afhaalpunten bij 3 winkels

Supermarktketen Lidl heeft bij drie vestigingen een afhaalpunt geopend. Klanten kunnen voortaan hun online bestellingen afhalen in de winkels in Ekeren, Evere en Hamme. Binnen een jaar wordt de test geëvalueerd.

“Snel en efficiënt”

Voor de afhaalpunten maakt Lidl gebruik van het Cubee-lockersysteem. Dat laat gebruikers ook toe om pakjes van andere webshops te ontvangen of te verzenden. Het is ook de bedoeling om bestellingen geplaatst via de online Lidl-Shop af te leveren in andere Cubee-afhaalpunten.

 

“We hebben gekozen voor een eenvoudige, snelle en efficiënte afleveringsmethode. Nadat de klant zijn bestelling heeft doorgegeven en afgerekend op lidl-shop.be, ontvangt hij een bestelnummer”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België. “Bij aankomst van de bestelling wordt hij verwittigd via e-mail. Daarna hoeft de klant enkel de reservatiecode van zijn bestelling voor te leggen aan de terminal van het afhaalpunt.”

 

De drie afhaalpunten zijn te vinden op de parking van de winkels en bevatten telkens 58 kluisjes, die geschikt zijn voor 90% van de producten die op de webshop van Lidl te vinden zijn. De leveringstermijn en de verzendkosten zijn hetzelfde als voor leveringen aan huis.

 

De nieuwe dienst wordt een jaar getest, waarna wordt gekeken of het in de toekomst verder wordt uitgebreid. “Zo kunnen onze klanten in Evere, Hamme en Ekeren alvast wennen aan dit systeem van afhaalpunten, daarna zullen we het verder uitwerken op basis van hun feedback.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.