Lidl opent deze zomer eerste 20 Amerikaanse filialen

Lidl opent deze zomer eerste 20 Amerikaanse filialen

Lidl opent deze zomer eerste 20 Amerikaanse filialen

Er komt schot in de expansie van de Duitse warenhuisketen Lidl in de Verenigde Staten. Nog deze zomer openen de eerste twintig Amerikaanse filialen hun deuren, een jaar vóór de oorspronkelijk geplande datum.

Virginia, North- en South-Carolina

De eerste Lidl-supermarkten zullen van start gaan in de staten Virginia, North Carolina en South Carolina. Op een jaar tijd wil de discounter een honderdtal winkels open hebben aan de hele Oostkust, goed voor zo'n 4.000 nieuwe jobs.

 

De veroveringstocht zal veel sneller gaan dan oorspronkelijk gepland: Lidl maakte in juni 2015 bekend dat er plannen waren om vanuit een hoofdkantoor in Arlington (Virginia) de Amerikaanse markt te betreden. Oorspronkelijk klonk het dat de eerste winkels pas in 2018 hun deuren zouden openen.

 

Het ook al Duitse Aldi, Lidl's grootste concurrent, is al sinds 1976 in de Verenigde Staten actief. Ook die keten wil in Amerika groeien: Aldi kondigde recentelijk aan 1,6 miljard dollar extra te pompen in zijn Amerikaanse activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.