Lidl opent restaurant voor blokkende studenten | RetailDetail

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten
Foto: Lidl

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

 

Eenvoudige en gezonde maaltijden de klok rond

Van 23 mei tot 23 juni opent Lidl op het Woodrow Wilsonplein in Gent het tijdelijke studentenrestaurant ‘Straffe Kost’. Studenten (en niet-studenten) kunnen er de klok rond en elke dag van de week eenvoudige en gezonde maaltijden krijgen. Het pop-uprestaurant heeft 40 zitplaatsen en wordt voor Lidl gerund door een evenementenbureau. 


Het restaurant komt er als eenmalige actie naar aanleiding van een studie die Lidl liet voeren naar het eetgedrag van studenten in de examenperiode. Vier op de tien studenten vindt het volgens die enquête moeilijk om gezond te eten tijdens de blok, omdat ze geen tijd of geen energie hebben om ermee bezig te zijn.


Meer dan de helft van de studenten zegt moeilijkheden te hebben om snelle en gezonde maaltijd te vinden tijdens de blokperiode, terwijl de helft wel graag gezonder wil eten. Ze geloven dat ze productiever zijn als ze gezonder eten (ruim zes op de tien respondenten) en iets minder dan de helft denkt zelfs dat het de slaagkansen bij de examens zou verhogen.


Plannen om het pop-upinitiatief verder uit te breiden, zijn er volgens Lidl-woordvoerster Isabelle Colbrandt weliswaar niet.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.