Eind dit jaar alle verse vis bij Lidl duurzaam

Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Supermarktketen Lidl kiest ervoor om tegen eind dit jaar enkel nog maar verse vis te verkopen die het ASC- of MSC-keurmerk heeft. Tegen het einde van 2017 moet ook alle diepvriesvis duurzaam zijn.

Duurzame maand

Het MSC-logo wijst erop dat de vis duurzaam werd gevangen, onder andere om overbevissing tegen te gaan. Het ASC-logo duidt op vis die duurzaam werd gekweekt en afkomstig is uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken en hun medewerkers goed behandelen.

 

De aankondiging van Lidl past in de duurzame maand van de keten, waarbij elke week een deel van het duurzame assortiment in de kijker wordt geplaatst. Zo is er ook aandacht voor Bio (in samenwerking met Bioforum Vlaanderen), duurzame cacao en het fairtrade-aanbod. De duurzame maand van Lidl wordt op 16 oktober afgesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.