Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Supermarktketen Lidl kiest ervoor om tegen eind dit jaar enkel nog maar verse vis te verkopen die het ASC- of MSC-keurmerk heeft. Tegen het einde van 2017 moet ook alle diepvriesvis duurzaam zijn.

Duurzame maand

Het MSC-logo wijst erop dat de vis duurzaam werd gevangen, onder andere om overbevissing tegen te gaan. Het ASC-logo duidt op vis die duurzaam werd gekweekt en afkomstig is uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken en hun medewerkers goed behandelen.

 

De aankondiging van Lidl past in de duurzame maand van de keten, waarbij elke week een deel van het duurzame assortiment in de kijker wordt geplaatst. Zo is er ook aandacht voor Bio (in samenwerking met Bioforum Vlaanderen), duurzame cacao en het fairtrade-aanbod. De duurzame maand van Lidl wordt op 16 oktober afgesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top