Eind dit jaar alle verse vis bij Lidl duurzaam

Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Supermarktketen Lidl kiest ervoor om tegen eind dit jaar enkel nog maar verse vis te verkopen die het ASC- of MSC-keurmerk heeft. Tegen het einde van 2017 moet ook alle diepvriesvis duurzaam zijn.

Duurzame maand

Het MSC-logo wijst erop dat de vis duurzaam werd gevangen, onder andere om overbevissing tegen te gaan. Het ASC-logo duidt op vis die duurzaam werd gekweekt en afkomstig is uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken en hun medewerkers goed behandelen.

 

De aankondiging van Lidl past in de duurzame maand van de keten, waarbij elke week een deel van het duurzame assortiment in de kijker wordt geplaatst. Zo is er ook aandacht voor Bio (in samenwerking met Bioforum Vlaanderen), duurzame cacao en het fairtrade-aanbod. De duurzame maand van Lidl wordt op 16 oktober afgesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top