Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Lidl schrapt alle niet-duurzame vis

Supermarktketen Lidl kiest ervoor om tegen eind dit jaar enkel nog maar verse vis te verkopen die het ASC- of MSC-keurmerk heeft. Tegen het einde van 2017 moet ook alle diepvriesvis duurzaam zijn.

Duurzame maand

Het MSC-logo wijst erop dat de vis duurzaam werd gevangen, onder andere om overbevissing tegen te gaan. Het ASC-logo duidt op vis die duurzaam werd gekweekt en afkomstig is uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken en hun medewerkers goed behandelen.

 

De aankondiging van Lidl past in de duurzame maand van de keten, waarbij elke week een deel van het duurzame assortiment in de kijker wordt geplaatst. Zo is er ook aandacht voor Bio (in samenwerking met Bioforum Vlaanderen), duurzame cacao en het fairtrade-aanbod. De duurzame maand van Lidl wordt op 16 oktober afgesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Regering stelt richtlijnen rond gebruik ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’

16/10/2017

De FOD Economie heeft een lijst richtlijnen opgesteld rond het gebruik van de woorden ‘artisanaal’ en ‘ambachtelijk’ in productbenamingen. Een aantal supermarktketens en merken hebben zich op dat vlak al aangepast na een eerdere ophef in maart.

Spaans voedingsbedrijf wil Continental Foods overnemen

13/10/2017

Het Spaanse voedingsbedrijf GB Foods wil volgende week een bod uitbrengen op het Belgische Continental Foods, dat eigenaar is van merken als Devos Lemmens, Aiki en Royco. Ook twee andere partijen zouden interesse tonen.

“BABM nu hét aanspreekpunt van merkfabrikanten”

13/10/2017

De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging). 

Carrefour laat klanten boodschappen leveren met Merci Voisin

13/10/2017

Supermarktgroep Carrefour heeft in Frankrijk met Merci Voisin een nieuw platform gelanceerd, dat klanten toelaat online boodschappen aan huis te laten leveren tegen een vergoeding. Een Uber voor boodschappen, zeg maar.

Belgische werknemers AB InBev-brouwerijen leggen werk neer

13/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is vandaag een staking uitgebroken. De staking komt er nadat de gesprekken over een nieuwe cao voor de werknemers in het slop geraakten.

Filet Pur: Een duizelingwekkend hoge lat

13/10/2017

Discounters startten elk op hun manier een charmeoffensief, de ene met smaaktests, de andere met verwende varkens. Maar we mochten toch geen vlees meer eten? Hoe dat zit, lees je in het gegarandeerd glutenvrije weekoverzicht van RetailDetail Food!

Back to top