Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s | RetailDetail

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s

Lidl start binnenkort met verkoop BMW’s
Shutterstock

De Duitse discountketen Lidl voegt binnenkort auto’s van BMW toe aan het gamma. Dat doet het bedrijf nadat het een contract heeft afgesloten met de Duitse autoconstructeur rond de levering van bedrijfswagens.

10.000 auto’s per jaar

Momenteel zijn alle bedrijfswagens bij Lidl nog van Audi, maar dat contract is nu afgesnoept door de Duitse concurrent. Lidl zou daarbij 48 tot 50 procent korting krijgen op de catalogusprijs, daar waar Audi maximaal 42 procent korting wilde geven.

 

Opmerkelijker is dat die bedrijfswagens nadien via Lidl zelf zullen worden verkocht. De auto’s zullen na zes maanden te vinden zijn bij een aantal speciale vestigingen in Duitsland. Het is nog niet duidelijk welke prijzen Lidl gaat vragen. BMW gaat in ieder geval 10.000 auto’s per jaar leveren aan Lidl.

 

Ook het Amerikaanse Walmart zet sinds kort voorzichtig stappen op de automarkt. Het heeft een deal afgesloten met online automarktplaats CarSaver, waardoor die bij 250 vestigingen van de keten een kiosk zal krijgen. Daar kunnen klanten dan meer informatie krijgen over het aanbod van CarSaver. De auto’s zelf worden niet bij Walmart aangeboden, maar wel via een lokale dealer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.