Lidl vestigt distributiecentrum e-commerce in Roosendaal | RetailDetail

Lidl vestigt distributiecentrum e-commerce in Roosendaal

Lidl vestigt distributiecentrum e-commerce in Roosendaal

De Duitse supermarktketen Lidl gaat zijn nieuwe distributiecentrum voor e-commerce in Europa in Roosendaal vestigen. België grijpt daarmee (weer) naast een gegeerde logistieke opportuniteit.

Europese e-commerce activititeiten

Het distributiecentrum komt op een stuk grond van zes hectare en moet in 2018 de deuren openen. Volgens een schepen van Roosendaal zou het werk bieden aan 1.200 mensen, maar andere bronnen betwisten dat: vergelijkbare distributiecentra in Roosendaal doen het immers met een flink stuk minder werknemers.

 

De komst van het distributiecentrum, dat zich volgens Lidl focust op de “de toekomstige logistieke dienstverlening van e-commerceactiviteiten in Europa”, toont aan dat het Duitse bedrijf zijn online plannen voor de toekomst bijzonder serieus neemt. Lidl begon nog maar sinds vorig jaar met een eigen webshop, maar ziet het de toekomst op dat vlak duidelijk rooskleurig in.

 

Voor Nederland en Roosendaal is de komst van het distributiecentrum opnieuw een opsteker. Het bedrijventerrein van 375 hectare is zo al voor ongeveer 85% ingevuld. Voor België is het minder goed nieuws, want dat ziet opnieuw hoe een grote speler net over de grens zijn distributiecentrum neerpoot, voor activiteiten die ook in België gevoerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.