Lidl voegt wijnen toe aan webshop | RetailDetail

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Supermarktketen Lidl verkoopt voortaan zijn wijnen ook op de eigen Nederlandse webshop. Eerder deed het dat al in een aparte wijnwebshop, maar dat assortiment wordt nu toegevoegd aan de centrale webshop.

700 wijnen

Lild verkoopt al sinds 2014 wijn in en speciale wijnwebshop, die een veel uitgebreider aanbod biedt dan in de winkels zelf. Alles samen zijn er ongeveer 700 wijnen beschikbaar en de prijzen voor een fles variëren van 1,50 tot 99 euro. De test met die wijnwebwinkel blijkt nu dus succesvol genoeg om de wijnen deel uit te laten maken van de centrale webshop van Lidl in Nederland, die in juni van start ging. Ook de webshop waar Lidl reizen verkoopt, moet in de toekomst deel gaan uitmaken van de centrale winkel. In België verkoopt Lidl al langer wijnen in de eigen webshop.

 

Noch in België, noch in Nederland verkoopt Lidl online verse producten. Dat is sinds kort wel het geval in Duitsland, waar een proefproject werd gestart in Berlijn. Klanten in de Duitse hoofdstad kunnen er voortaan ook fruit en groenten online bestellen, al moeten ze die daarna wel zelf afhalen in de winkel.

 

Lidl is momenteel online aanwezig in Duitsland, België en Nederland. Binnenkort moet daar ook Spanje bij komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top