Lidl voegt wijnen toe aan webshop | RetailDetail

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Supermarktketen Lidl verkoopt voortaan zijn wijnen ook op de eigen Nederlandse webshop. Eerder deed het dat al in een aparte wijnwebshop, maar dat assortiment wordt nu toegevoegd aan de centrale webshop.

700 wijnen

Lild verkoopt al sinds 2014 wijn in en speciale wijnwebshop, die een veel uitgebreider aanbod biedt dan in de winkels zelf. Alles samen zijn er ongeveer 700 wijnen beschikbaar en de prijzen voor een fles variëren van 1,50 tot 99 euro. De test met die wijnwebwinkel blijkt nu dus succesvol genoeg om de wijnen deel uit te laten maken van de centrale webshop van Lidl in Nederland, die in juni van start ging. Ook de webshop waar Lidl reizen verkoopt, moet in de toekomst deel gaan uitmaken van de centrale winkel. In België verkoopt Lidl al langer wijnen in de eigen webshop.

 

Noch in België, noch in Nederland verkoopt Lidl online verse producten. Dat is sinds kort wel het geval in Duitsland, waar een proefproject werd gestart in Berlijn. Klanten in de Duitse hoofdstad kunnen er voortaan ook fruit en groenten online bestellen, al moeten ze die daarna wel zelf afhalen in de winkel.

 

Lidl is momenteel online aanwezig in Duitsland, België en Nederland. Binnenkort moet daar ook Spanje bij komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.