Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Lidl voegt wijnen toe aan webshop

Supermarktketen Lidl verkoopt voortaan zijn wijnen ook op de eigen Nederlandse webshop. Eerder deed het dat al in een aparte wijnwebshop, maar dat assortiment wordt nu toegevoegd aan de centrale webshop.

700 wijnen

Lild verkoopt al sinds 2014 wijn in en speciale wijnwebshop, die een veel uitgebreider aanbod biedt dan in de winkels zelf. Alles samen zijn er ongeveer 700 wijnen beschikbaar en de prijzen voor een fles variëren van 1,50 tot 99 euro. De test met die wijnwebwinkel blijkt nu dus succesvol genoeg om de wijnen deel uit te laten maken van de centrale webshop van Lidl in Nederland, die in juni van start ging. Ook de webshop waar Lidl reizen verkoopt, moet in de toekomst deel gaan uitmaken van de centrale winkel. In België verkoopt Lidl al langer wijnen in de eigen webshop.

 

Noch in België, noch in Nederland verkoopt Lidl online verse producten. Dat is sinds kort wel het geval in Duitsland, waar een proefproject werd gestart in Berlijn. Klanten in de Duitse hoofdstad kunnen er voortaan ook fruit en groenten online bestellen, al moeten ze die daarna wel zelf afhalen in de winkel.

 

Lidl is momenteel online aanwezig in Duitsland, België en Nederland. Binnenkort moet daar ook Spanje bij komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top