Lidl wil half miljard investeren in België

Lidl wil half miljard investeren in België

Supermarktketen Lidl wil de komende vijf tot zeven jaar ongeveer 500 miljoen euro investeren in België. Dat moet leiden tot de opening van 50 nieuwe winkels en het ontstaan van ongeveer 2.000 nieuwe banen.

 

Expansie in heel België

In een eerste fase zal er vooral op hoofdstad Brussel gefocust worden. In die regio wil Lidl alvast tot 35 nieuwe winkels openen. Zo komen er zeker al nieuwe vestigingen in Sint-Jans-Molenbeek, Anderlecht, Evere en Machelen. Daarnaast worden een aantal vestigingen gerenoveerd.

 

Toch blijft het niet enkel bij Brussel. Lidl heeft plannen om de komende jaren in heel België tot vijftig nieuwe winkels te openen. "We hebben een onderbouwd plan voor een expansie in heel België", zegt Dirk Heylen, directeur uitbreiding bij Lidl, aan de VRT. "In Vlaanderen zijn Antwerpen en de Antwerpse Kempen voorlopig nog blinde vlekken."

 

Aan het einde van de rit zal Lidl zo 500 miljoen extra geïnvesteerd hebben, waarvan 200 miljoen in Brussel, en zal het aantal winkels gestegen zijn van 300 naar 350. Lidl liet eerder al weten dat het in Brussel dit jaar 45 miljoen euro wil investeren voor de opening van vier winkels en de renovatie van twee andere filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top