Lidl zoekt de concurrentie op in Pelt

Lidl Pelt
Lidl

Op woensdag 25 november opent Lidl een nieuwe supermarkt aan De Koel in Pelt. Opmerkelijk is dat de discounter koos voor een locatie vlakbij concurrenten Aldi, Albert Heijn en Jumbo

 

Moordende concurrentie

De nieuwe winkel vervangt het oude filiaal van de discounter in Neerpelt, dat intussen de deuren sloot. De vestiging heeft een oppervlakte van 1321m² en is beduidend groter. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van zo’n 1.900 producten, waarvan 90% van eigen merken.

 

De brede gangen én de grotere winkeloppervlakte zorgen voor een aangenaam ruimtegevoel voor de klanten. Die extra ruimte is ook handig voor het personeel want in combinatie met de geoptimaliseerde winkelinrichting moet het hen in staat stellen hun werk vlotter uit te voeren.

 

“De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Naast het bouwen op nieuwe locaties worden zoals hier in Pelt oudere winkels vervangen door nieuwe die zorgen voor een aangename winkelbeleving voor de klant en een fijne werkplek voor de collega's”, zegt woordvoerster Isabelle Colbrandt.

 

Opmerkelijk is wel de keuze van de locatie: aan De Koel bevinden zich ook al recente filialen van Aldi en Albert Heijn en een jaar geleden opende Jumbo er zijn eerste Belgische filiaal. Lidl wordt nu dus een naaste buur van deze foodretailers, die zich op wandelafstand van elkaar bevinden. De concurrentie in Pelt is moordend: wat verderop hebben immers ook Delhaize, Colruyt en Alvo een winkel, bovendien zijn er ook nog enkele lokale spelers.