Lily Deforce verlaat Fairtrade Belgium | RetailDetail

Lily Deforce verlaat Fairtrade Belgium

Lily Deforce verlaat Fairtrade Belgium

Algemeen directeur Lily Deforce verlaat Fairtrade Belgium na meer dan acht jaar. De organisatie gaat op zoek naar een opvolger.

 

Tijd voor een nieuw hoofdstuk

Na een intensieve periode van meer dan 8 jaar heel ‘enthusiastically on the job’ vindt Lily Deforce dat de tijd gekomen is om een nieuw hoofdstuk te schrijven aan haar verhaal, zo meldt ze. “Het bestuur is ingegaan op mijn vraag om mijn vertrek uit de organisatie te beginnen voorbereiden. Samen gaan we deze directeurswissel goed organiseren. Daar zijn we alvast mee gestart. Op onze site vind je de vacature.”

 

Toen Lily Deforce in januari 2008 begon als directeur van de organisatie voor eerlijke handel, luisterde die nog naar de naam Max Havelaar. Niet alleen de naam is intussen veranderd, benadrukt ze: “Er staat vandaag een fantastisch team en een sterk bestuur, in een gezonde organisatie met grote ambities voor 2016 en daarna.” Fairtrade Belgium heeft zich de afgelopen jaren nadrukkelijker opgeworpen als een belangrijke partner voor de handel.

 

Dit is nog geen afscheid, aldus Lily Deforce: “We hebben de afgelopen jaren een hele weg afgelegd. We hebben fijn samengewerkt.  Ik ga hier dus de komende maanden samen met het team nog onverminderd stevig tegenaan.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.