Lindt & Sprüngli plukt vruchten van Amerikaanse markt

Lindt & Sprüngli plukt vruchten van Amerikaanse markt

De Zwitserse chocolademaker Lindt & Sprüngli heeft in het eerste halfjaar van 2015 positieve cijfers kunnen voorleggen. Dat is voor een groot stuk te danken aan de overname van het Amerikaanse Russell Stover Candies.

Net onder voorspellingen

De totale omzet van Lindt & Sprüngli kwam voor de eerste zes maanden van 2015 uit op 1,409 miljard Zwitserse frank (1,35 miljard euro), een omzetstijging van 17,4%. Daarmee doet het bedrijf het wel net iets minder dan de verwachtingen van de analisten: die hadden een omzetstijging van 18,5% naar 1,422 miljard Zwitserse frank (1,37 miljard euro) voorspeld.

 

Ook op vergelijkbare basis steeg de omzet van Lindt & Sprüngli met 9,4 procent. Het bedrijf mikt op een vergelijkbare groei tussen zes en acht procent dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top