Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Restaurantketen Lunch Garden gaat in mei een webshop openen waar maaltijden kunnen worden besteld, die dan aan huis worden geleverd. Voorlopig gaat de dienst wel enkel in Brussel van start, maar later kan dat uitgebreid worden.

Meer aandacht voor zakenmensen

“Wie gerechten als stoofvlees, carbonade of vol-au-vent wil maken, heeft veel werk en moet heel wat ingrediënten aankopen. Wij geloven dat er een markt is voor mensen die zulke maaltijden kant-en-klaar aan huis willen krijgen geleverd”, zegt CEO Annick Van Overstraeten aan De Tijd over de lancering van de webshop.

 

Maaltijden zullen dezelfde dag nog koud aan huis worden geleverd, zodat de klant ze enkel nog moet opwarmen. Voorlopig zal dat wel enkel in het Brusselse kunnen, pas later volgt er mogelijk een verdere uitrol. Momenteel worden de maaltijden ook gewoon bereid in de restaurants, maar in de toekomst gebeurt dat mogelijk vanuit een centrale keuken.

 

Daarnaast wil Lunch Garden zich ook meer gaan richten op zakenmensen. Zo werd in een restaurant in Kuringen de businesscorner verbeterd en uitgebreid. “Dat doen we omdat we merken dat zakenmensen onze restaurants vaker bezoeken tijdens de spits. Omdat ze hun tijd niet willen verdoen in de file, vergaderen ze in onze restaurants, die grote parkings hebben en naast drukke invalswegen liggen.”

 

Ook het aanbod fruit, salades, vis en koffie werd er uitgebreid. Vernieuwingen die succes hebben zullen ook worden overgebracht naar de 71 andere restaurants van de keten, waarvan er in 2017 16 zullen worden vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top