Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Restaurantketen Lunch Garden gaat in mei een webshop openen waar maaltijden kunnen worden besteld, die dan aan huis worden geleverd. Voorlopig gaat de dienst wel enkel in Brussel van start, maar later kan dat uitgebreid worden.

Meer aandacht voor zakenmensen

“Wie gerechten als stoofvlees, carbonade of vol-au-vent wil maken, heeft veel werk en moet heel wat ingrediënten aankopen. Wij geloven dat er een markt is voor mensen die zulke maaltijden kant-en-klaar aan huis willen krijgen geleverd”, zegt CEO Annick Van Overstraeten aan De Tijd over de lancering van de webshop.

 

Maaltijden zullen dezelfde dag nog koud aan huis worden geleverd, zodat de klant ze enkel nog moet opwarmen. Voorlopig zal dat wel enkel in het Brusselse kunnen, pas later volgt er mogelijk een verdere uitrol. Momenteel worden de maaltijden ook gewoon bereid in de restaurants, maar in de toekomst gebeurt dat mogelijk vanuit een centrale keuken.

 

Daarnaast wil Lunch Garden zich ook meer gaan richten op zakenmensen. Zo werd in een restaurant in Kuringen de businesscorner verbeterd en uitgebreid. “Dat doen we omdat we merken dat zakenmensen onze restaurants vaker bezoeken tijdens de spits. Omdat ze hun tijd niet willen verdoen in de file, vergaderen ze in onze restaurants, die grote parkings hebben en naast drukke invalswegen liggen.”

 

Ook het aanbod fruit, salades, vis en koffie werd er uitgebreid. Vernieuwingen die succes hebben zullen ook worden overgebracht naar de 71 andere restaurants van de keten, waarvan er in 2017 16 zullen worden vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top