Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Restaurantketen Lunch Garden gaat in mei een webshop openen waar maaltijden kunnen worden besteld, die dan aan huis worden geleverd. Voorlopig gaat de dienst wel enkel in Brussel van start, maar later kan dat uitgebreid worden.

Meer aandacht voor zakenmensen

“Wie gerechten als stoofvlees, carbonade of vol-au-vent wil maken, heeft veel werk en moet heel wat ingrediënten aankopen. Wij geloven dat er een markt is voor mensen die zulke maaltijden kant-en-klaar aan huis willen krijgen geleverd”, zegt CEO Annick Van Overstraeten aan De Tijd over de lancering van de webshop.

 

Maaltijden zullen dezelfde dag nog koud aan huis worden geleverd, zodat de klant ze enkel nog moet opwarmen. Voorlopig zal dat wel enkel in het Brusselse kunnen, pas later volgt er mogelijk een verdere uitrol. Momenteel worden de maaltijden ook gewoon bereid in de restaurants, maar in de toekomst gebeurt dat mogelijk vanuit een centrale keuken.

 

Daarnaast wil Lunch Garden zich ook meer gaan richten op zakenmensen. Zo werd in een restaurant in Kuringen de businesscorner verbeterd en uitgebreid. “Dat doen we omdat we merken dat zakenmensen onze restaurants vaker bezoeken tijdens de spits. Omdat ze hun tijd niet willen verdoen in de file, vergaderen ze in onze restaurants, die grote parkings hebben en naast drukke invalswegen liggen.”

 

Ook het aanbod fruit, salades, vis en koffie werd er uitgebreid. Vernieuwingen die succes hebben zullen ook worden overgebracht naar de 71 andere restaurants van de keten, waarvan er in 2017 16 zullen worden vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Back to top