Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Lunch Garden start webwinkel en gaat leveren

Restaurantketen Lunch Garden gaat in mei een webshop openen waar maaltijden kunnen worden besteld, die dan aan huis worden geleverd. Voorlopig gaat de dienst wel enkel in Brussel van start, maar later kan dat uitgebreid worden.

Meer aandacht voor zakenmensen

“Wie gerechten als stoofvlees, carbonade of vol-au-vent wil maken, heeft veel werk en moet heel wat ingrediënten aankopen. Wij geloven dat er een markt is voor mensen die zulke maaltijden kant-en-klaar aan huis willen krijgen geleverd”, zegt CEO Annick Van Overstraeten aan De Tijd over de lancering van de webshop.

 

Maaltijden zullen dezelfde dag nog koud aan huis worden geleverd, zodat de klant ze enkel nog moet opwarmen. Voorlopig zal dat wel enkel in het Brusselse kunnen, pas later volgt er mogelijk een verdere uitrol. Momenteel worden de maaltijden ook gewoon bereid in de restaurants, maar in de toekomst gebeurt dat mogelijk vanuit een centrale keuken.

 

Daarnaast wil Lunch Garden zich ook meer gaan richten op zakenmensen. Zo werd in een restaurant in Kuringen de businesscorner verbeterd en uitgebreid. “Dat doen we omdat we merken dat zakenmensen onze restaurants vaker bezoeken tijdens de spits. Omdat ze hun tijd niet willen verdoen in de file, vergaderen ze in onze restaurants, die grote parkings hebben en naast drukke invalswegen liggen.”

 

Ook het aanbod fruit, salades, vis en koffie werd er uitgebreid. Vernieuwingen die succes hebben zullen ook worden overgebracht naar de 71 andere restaurants van de keten, waarvan er in 2017 16 zullen worden vernieuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen. Maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top