Makro/Metro-CEO Jean-Luc Tuzès op pensioen

Makro/Metro-CEO Jean-Luc Tuzès op pensioen

Jean-Luc Tuzès, de architect van de grote reorganisatie bij Makro en Metro België, is op pensioen gegaan en wordt opgevolgd door een duo. Antonio Baptista neemt Makro België onder zijn hoede, Vincent Nolf zal Metro leiden.

Opmerkelijke comeback

Vooral de aanstelling van die laatste is opmerkelijk: Nolf was tot vier jaar geleden bij Makro directeur klantenmanagement, maar verliet de retailgroep voor een functie bij bpost. Begin oktober keert hij dus terug naar zijn grote liefde: de retail. Eerder was Nolf ook al aan de slag als marketingdirecteur bij GB (Carrefour).

 

Vincent Nolf wordt ook 'deputy-CEO' van Makro Cash & Carry België en is in die hoedanigheid meteen ook de rechterhand van de nieuwe 'grote baas': de Portugees Antonio Baptista. Die was eerder CEO van Real Rusland en global director non-food bij Metro/Makro.

 

Jean-Luc Tuzès nam in de herfst van 2012 de leiding van de Belgische activiteiten van Metro/Makro over van Nikolaus Ritter. De Fransman begon in januari 1986 bij Metro Frankrijk als operationeel directeur, werd daarna benoemd tot algemeen directeur in Tsjechië en China om vervolgens COO te worden voor Kroatië, Egypte, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije. Onder zijn bewind voerde de groep in ons land begin 2014 een serieuze reorganisatie door, waarbij 370 banen op de helling stonden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top