Managementwissel bij Savencia Benelux | RetailDetail

Managementwissel bij Savencia Benelux

Managementwissel bij Savencia Benelux
Savencia

Algemeen directeur Toni Di Renzo verlaat Savencia om een eigen onderneming op te richten. Hij wordt opgevolgd door Nicolas Gruener. 

Bekende kaasmerken

“Na meer dan negen jaar van spannende avonturen, heb ik besloten om de fantastische groep Savencia te verlaten om mijn eigen bedrijf op te starten”, zo meldt algemeen directeur Toni Di Renzo in een brief aan de klanten en partners van het bedrijf. 


Vanaf vandaag, 24 juli, neemt Nicolas Gruener de functie van algemeen directeur over bij Savencia Fromage & Dairy Benelux en bij Fromunion (Kaasmakerij Passendale). De Fransman heeft een ruime ervaring binnen de zuivelgroep. 


Savencia (voorheen gekend onder de naam Bongrain) is een belangrijke speler op de kaasmarkt met onder meer Caprice des Dieux, Chaumes, Chavroux, Coeur de Lion, Passendale en vele andere bekende kaasmerken. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.