Markthalconcept moet Real redden | RetailDetail

Markthalconcept moet Real redden

Markthalconcept moet Real redden
real,- SB-Warenhaus GmbH/Carlos Albuquerque

De slabakkende Duitse hypermarktketen van Metro Group onthulde vorige week een spectaculaire nieuwe winkelformule, die volop inzet op versbeleving en technologie. 

Miljoeneninvestering

‘Markthalle Krefeld’ staat er op de gevel, en pas daaronder in kleine letters: Real. Metro Group kondigt het nieuwe concept alvast met de nodige superlatieven aan als ‘de toekomst van het winkelen’. De markthal is onderdeel van een nieuwe strategie bij Real: "We wilden ons bestaande concept niet doen evolueren, maar iets totaal iets nieuws creëren, dat ongezien is in Duitsland”, zegt Henning Gieseke, die samen met Patrick Müller-Sarmiento de divisie Real leidt. “Daarom hebben we ook gekozen voor een nieuwe naam en een nieuw corporate design.”

 

Dat was ongetwijfeld nodig, want zoals wel meer hypermarkten staat Real al enkele jaren onder druk. De retailer wordt vaak beschreven als een ‘zorgenkind’ voor Metro. Deze volledig vernieuwde winkel, een miljoeneninvestering, moet dan ook de ommekeer inluiden en de blauwdruk vormen voor de toekomst van Real. Meer emotie, scherpere prijzen en meer belevenis, belooft de keten. Inspiratie vonden de toplui naar eigen zeggen in Japan en de Verenigde Staten. Al zou het ons niet verbazen als ze ook bij Carrefour in Bergen passeerden, want er zijn gelijkenissen. 

 

Versmarkt

Een uitgebreid horeca-aanbod staat centraal in de hypermarkt, die een verkoopoppervlakte heeft van 11.500 m². Shoppers vinden er een piazza met 110 zitplaatsen en een wintertuin met 70 plaatsen, waar ze ter plaatse kunnen eten. Het aanbod varieert met de seizoenen, de gerechten worden voor de ogen van de bezoekers bereid. Op de versmarkt is er keuze te over: saladebar, pizzeria, oesterbar, sushi, grill, vegetarisch, bio, een banketbakkerij, een koffiebranderij, een wijnbar…

 

Ook in non-food innoveert Markthalle Krefeld: de ‘Innovation Lounge’ presenteert de nieuwste digitale trends met de recentste smartphones, tablets, laptops, televisies en spelconsoles. Er is een fietswereld met herstelplaats en een afdeling ‘Mijn familie’, met alles voor de eerste levensjaren van je kind, van de zwangerschap tot de eerste schooldag. 

 

De hypermarkt zet zwaar in op service en nam daarom wel zeventig nieuwe medewerkers in dienst. Er is uiteraard gratis wifi, klanten kunnen contactloos betalen en het kasticket ontvangen ze desgewenst op hun smartphone. Vanaf volgend jaar krijgt de winkel ook een afhaaldienst, waar klanten de producten kunnen afhalen die ze op www.real-drive.de hebben besteld. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.