Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken

Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken

Chocoladeproducent Mars heeft laten weten dat het in de toekomst alle artificiële kleurstoffen gaat bannen uit zijn snoep. Het wil zo tegemoet komen aan de vraag voor meer natuurlijke ingrediënten, die steeds harder klinkt bij de consument.

 

Op vraag van de consument

“Artificiële kleurstoffen vormen geen bedreiging voor de gezondheid of veiligheid van de mens, maar consumenten vragen voedingsproducten vandaag om meer natuurlijke ingrediënten te gebruiken”, zegt een woordvoerder van Mars aan The Mirror.

 

Mars zegt dat het nu samen met leveranciers zal werken aan een natuurlijke manier om de huidige kleuren van de producten ook in de toekomst te kunnen behouden.

 

Ook Nestle liet vorig jaar al verstaan dat het artificiële kleurstoffen ging verwijderen uit meer dan 250 producten van het bedrijf. Het was toen het eerste grote snoepbedrijf dat de stoffen bande uit zijn producten.

 

Uit een onderzoek is eerder al gebleken dat de kleurstoffen kunnen bijdragen tot hyperactiviteit bij jonge kinderen. Daarom moet er al een waarschuwing staan op producten die bepaalde kleurstoffen bevatten, waarvan wordt gedacht dat ze een negatief effect kunnen hebben op kinderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top