Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken

Mars gaat meer natuurlijke ingrediënten gebruiken

Chocoladeproducent Mars heeft laten weten dat het in de toekomst alle artificiële kleurstoffen gaat bannen uit zijn snoep. Het wil zo tegemoet komen aan de vraag voor meer natuurlijke ingrediënten, die steeds harder klinkt bij de consument.

 

Op vraag van de consument

“Artificiële kleurstoffen vormen geen bedreiging voor de gezondheid of veiligheid van de mens, maar consumenten vragen voedingsproducten vandaag om meer natuurlijke ingrediënten te gebruiken”, zegt een woordvoerder van Mars aan The Mirror.

 

Mars zegt dat het nu samen met leveranciers zal werken aan een natuurlijke manier om de huidige kleuren van de producten ook in de toekomst te kunnen behouden.

 

Ook Nestle liet vorig jaar al verstaan dat het artificiële kleurstoffen ging verwijderen uit meer dan 250 producten van het bedrijf. Het was toen het eerste grote snoepbedrijf dat de stoffen bande uit zijn producten.

 

Uit een onderzoek is eerder al gebleken dat de kleurstoffen kunnen bijdragen tot hyperactiviteit bij jonge kinderen. Daarom moet er al een waarschuwing staan op producten die bepaalde kleurstoffen bevatten, waarvan wordt gedacht dat ze een negatief effect kunnen hebben op kinderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top