Match op de De Keyserlei sluit de deuren | RetailDetail

Match op de De Keyserlei sluit de deuren

Match op de De Keyserlei sluit de deuren

Het filiaal van supermarktketen Match op de De Keyserlei in Antwerpen sluit op 17 december de deuren. De vestiging was te vinden onder bioscoop UGC, maar de verkoopcijfers waren al van de opening enkele jaren geleden niet goed.

Moeilijk bereikbaar

“Het is een jammere beslissing”, reageert Sabine Muller, woordvoerster van supermarktketen Match. “Maar de cijfers waren niet goed. We hebben doorheen de jaren alles geprobeerd om de verkoopcijfers op te krikken. Dat is helaas niet gelukt. Een winkel sluiten is nooit goed nieuws, maar het was de enige oplossing.”

 

Voor de slechte prestaties zijn er volgens Match een aantal factoren: de winkel ligt in de kelder van het gebouw, waardoor die vrijwel niet zichtbaar is voor voorbijgangers. Bovendien is er heel wat concurrentie van supermarkten in de buurt.

 

De supermarkt blijft nog tot 17 december geopend, waarbij wordt geprobeerd om zoveel mogelijk van de voorraad nog verkocht te krijgen. Daarom zullen er de laatste dagen grote kortingen gegeven worden op alles wat nog in de winkel te vinden is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.