Max Koeune wordt nieuwe CEO van McCain

Max Koeune wordt nieuwe CEO van McCain

Max Koeune wordt nieuwe CEO van McCain

Max Koeune wordt de nieuwe CEO van aardappelverwerker McCain Foods. Dat heeft het Canadese familiebedrijf officieel laten weten na het vertrek van de Belg Dirk Van de Put naar Mondelez, ’s werelds grootste snackproducent.

Ook al ex-Danone

Max Koeune wordt dus de opvolger van Dirk Van de Put als CEO bij McCain Foods. De verlaat na zeven jaar de Canadese aardappelverwerker en wordt in november CEO van Mondelez. Net als Van de Put heeft Koeune, die in 2012 bij McCain in Toronto kwam en er tot nog toe Chief Financial Officer was, een verleden bij de Franse zuivelgigant Danone.

 

Voor Van de Put bewijst de aanstelling van Koeune hoe belangrijk “goede talentontwikkeling en dito successieplanning” in het hedendaagse bedrijfsleven zijn. Hij prees zijn opvolger voor diens grondige sectorkennis, expertise en toewijding.

 

McCain, ’s werelds grootste producent van diepgevroren aardappelproducten, telt wereldwijd zo’n 20.000 medewerkers. De groep heeft 51 fabrieken over de hele wereld (onder meer in het Belgische Waregem en Leuze-en-Hainaut), verkoopt zijn producten in 160 landen en draait een omzet van 9 miljard Canadese dollar, omgerekend zo’n 6 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.